Uniós pénzből okítják a magyar startupokat

Újabb programot indít a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az infokommunikációs és távközlési (ikt) startup cégek ötleteinek nemzetközi piacra lépését segítendő. Az INPUT program megvalósítására 2,5 milliárd forint európai uniós forrás áll rendelkezésre - de a pénzt nem direktben adják a cégeknek. Előadásokra és tanácsadásra költik.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2,5 milliárd forint uniós forrásból hároméves programot indít, amely az infokommunikáció, a digitális gazdaság területén megszülető innovatív magyar ötleteket karol fel és segít sikerre vinni a nemzetközi piacokon. Az INPUT program az NFM közleménye szerint a magas növekedési potenciállal rendelkező vállalkozásokat kiszolgáló meglévő intézményrendszerre épít, annak működését serkenti. A hazai cégek hatékonyságának és jövedelemtermelő képességének fokozása érdekében nyitott az együttműködésre a digitális gazdaságot és a startupokat támogató hazai és nemzetközi szervezetekkel. A program lebonyolításával a tárca infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkársága a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséget bízza meg.

Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár kifejtette, hogy a program nem anyagi támogatást nyújt, hanem szemléletformáló előadásokat, interaktív workshopokat, illetve tanácsadást biztosít. A győri Széchenyi István Egyetemmel együtt összesen 13 vidéki felsőoktatási és inkubációs központhoz kötődő koordinátor és mentorcsapat segíti majd az innovatív ötletek gazdáit.A program a már működő vállalkozások mellett a most indulókat is megszólítja, vagyis nem feltétel a bekerüléshez, hogy valakinek már működő vállalkozása legye.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára arról is beszélt, hogy az INPUT Programmal 800 vidéki ötletgazdát, vállalkozást szeretnének elérni. A tervek szerint 300 új ikt vállalkozás és innovatív projekt indulását támogathatja, és mintegy 200 startup vállalkozást segíthet megjelenni a nemzetközi piacokon - részletezte. Kara Ákos elmondta, hogy az INPUT elsődleges célja a digitális gazdaság fejlesztése új munkahelyek teremtésével, de fontos a fiatalok vállalkozó kedvének felkeltése is az ötletgazdák mentorálásával.

Kara Ákos szerint a program javíthatja Magyarország pozícióját a nemzetközi startup-térképen, és itthon tarthatja a tehetséges magyar mérnököket, IT szakembereket. Az INPUT Program működését hazai és nemzetközi szakemberekből álló tanácsadó testületek támogatják. Ron Sege, a Szilícium-völgyben működő Echelon Corporation elnök-vezérigazgatója, előadásában elmondta, vállalatvezetőként folyamatosan keresi a lehetőségeket a megújulásra, a cég fejlesztési tevékenységének újjászervezésére. "Azonban nem csak a magyar ötletgazdák tanulhatnak abból, hogy az Egyesült Államokban milyennek kell lennie egy terméknek, hogy eladható legyen" - fűzte hozzá. A program előkészítő fázisa Győrben és Pécsett indul, ezt követi Debrecen és Miskolc, majd őszig országossá válik.

Tíz startupból kilenc totál csőd, de az az egy...
Az itthoni innovációs kultúra egyelőre több sebből vérzik, de az olyan új módszerek, mint a „startup gyár” modell segíthetik a felzárkózást - hangzott el a Think.bdpest néven rendezett régiós innovációs konferencián.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo