StartupHER női vállalkozói program - ők vitték el a fődíjat

Nőnapon indult útjára az mfb csoporthoz tartozó hiventures startupher programja, amely a női vállalkozók felkarolását és támogatását tűzte ki célul. A kezdeményezés fontosságát indokolja, hogy magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és vállalkozók aránya. A program lebonyolítását nehezítette a kialakult járványhelyzet, azonban ennek ellenére is több mint 350 jelentkezés érkezett, amelyből 10 csapat szakmai továbbképzésen is részt vehetett. A startupher záró eseményét követően négy csapat kapott gyorsított bekerülési lehetőséget.

StartupHer 2020 DemoDay (Fotó: Facebook)

Magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és a női vállalkozók aránya. Nincs ez másként az induló vállalkozások esetében sem. A Hiventures portfóliójába tartozó 277 cégből mindössze 5 olyan startup van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. Épp ezért, a jövő női vállalkozóinak és cégvezetőinek buzdítására alkotta meg a Hiventures a StartupHER női vállalkozói programot, amellyel egy inspiráló és segítő hazai közösséget szeretne teremteni.

A program nőnapon indult útjára, és a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők jelentkezését várták. A jelentkezési időszakot, valamint az egész program lebonyolítását nehezítette a kialakult járványhelyzet, azonban ennek ellenére is több mint 350 csapat küldte be a megvalósításra váró ötletét. A beérkezett projektek előszűrését követően 10 csapat került shortlistre, akik részt vehettek a kétszer egynapos online bootcampen és elsajátíthatták a vállalkozói ismeretek alapjait, segítséget kaptak a pénzügyi és üzleti tervezésben, valamint prezentációs képességeiket is tökéletesíthették.

A bootcamp mellett 10 elismert női mentor segítette a csapatok szakmai fejlődését és a projektek finomhangolását: D. Tóth Krisztina, a WMN.hu alapítója, Liptay Gabriella, a KMPG marketing és kommunikációs igazgatója, Dr. Mihalik Zsuzsa, az AYCM tulajdonos ügyvezetője, Kádár-Papp Nóra, a Gyerünk, anyukám! alapítója, Niszkács Anna, a Gerbeaud Gasztronómia Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója, Szalai Nóra, Az 5 perc Angol tulajdonosa és főszerkesztője, Saás Petra, a Fruccola alapítója, Szentkuti Gabriella, a Vodafone Lakossági Értékesítési és Operációs vezérigazgató-helyettese, Kende-Hoffher Krisztina, a TMC Group alapítója, valamint Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója A mentorok egy-egy csapat működésébe igyekeztek mélyebben is belelátni és a konzultáció alkalmával, saját tapasztalatukkal segíteni a javítandó területeken.

A program egy záró eseménnyel ért véget, ahol a shortlistre került csapatok bemutathatták az ötleteiket a Hiventures háromtagú zsűrije előtt. A zsűri döntése értelmében négy csapat nyerte el a StartupHER női vállalkozói program fődíját, a gyorsított bekerülési lehetőséget az inkubációs portfólióba. Ennek eredményeként a gyermekek szociális és környezettudatos nevelését elősegítő alkalmazássorozat, a The Happy Little Planet, a fenntarthatóság jegyében, személyre szabott táskákat forgalmazó webáruház, az Arametry, az újrahasznosított műanyagból játékokat gyártó Seahorsey és a komplex, terápiás étrendtervező és monitorozó platformot fejlesztő My Food Protocol a következő hetekben, pozitív bizottsági döntés esetén a 15 milliós forintos befektetést is megkapja.

A további 6 csapat is innovatív megoldásokat mutatott be a zsűrinek. Többen is foglalkoztak divatipari innovációkkal, előkerült a közösségi közlekedés kérdése, de még a jogi adminisztráció leegyszerűsítésére is érkezett megoldás. Őket a Hiventures inkubációs befektetési menedzserei kísérik tovább az úton, hogy a projektek finomhangolását követően ők is bemutathassák ötleteiket az Inkubációs Befektetési Bizottság előtt.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo