Rámehet az autója, ha nem figyel az új jelölésekre

Valamennyi európai uniós országban új, egységes üzemanyagcímkével kell ellátni a benzinkutak töltőoszlopait. Hazánkban a bevezetés fokozatos lesz, de mostantól egy ideig nem tanácsos reflexből nyúlni a töltőpisztolyért, mert könnyen akár többszázezres kárt okozhatunk a benzin és a gázolaj felcserélésével.

Egy 2014-ben hozott EU-s irányelv előírja, hogy 2018. október 12-től valamennyi európai uniós országban egyforma módon is jelölni kell az üzemanyagfajtákat a töltőállomásokon.

Ennek következtében itthon a már jól megszokott benzin és gázolaj (dízel) felirat mellett, új jelölések is lesznek:

a benzin típusú üzemanyagok „E” jelzést kapnak, míg a diesel típusúak „B” betűvel lesznek jelölve.
Ugyan a rendelet célja - miszerint harmonizálják ezeket a jelöléseket Európa-szerte - érthető, félő, hogy főleg a kezdeti időszakban az új „betűk” miatt sokan akár félre is tankolhatnak majd.

Bár az autógyártók és a benzinkutak különböző figyelemfelkeltő jelzésekkel és technikai megoldásokkal folyamatosan próbálják kiküszöbölni a hibás tankolás lehetőségét, az autótulajdonosok – főleg figyelmetlenségből – eddig is gyakran tévesztettek.

Mindezt a Generali Biztosító adatai is alátámasztják.Az autókban keletkezett kár átlagosan 40 ezer forintot tett ki, de ez az összeg ennek a többszöröse is lehet, attól függően, mennyire új (és drága) az autónk és, hogy mikor észleljük a hibát.

„Az esetek többségében már a benzinkúton rájön az autós, hogy rossz üzemanyagot tankolt. Ha

Megszüntetné az üzemanyag jövedéki adóját a magyar kutató
Magyar kutató nyerte a legrangosabb, negyedmillió fontos (csaknem 90 millió forintos) díjjal járó brit közgazdasági elismerést annak modellezéséért, hogy miként lehetne hatékonyabb díjfizetési rendszerrel javítani a brit közúti közlekedési infrastruktúra állapotát
még nem indul el az autóval, nem történik nagyobb baj. Ilyen esetekben gyakorlatilag csak arra van szükség, hogy kiszivattyúzzák a nem odavaló üzemanyagot, és ha kell, akkor átmossák a tankot és pár olyan alkatrészt, ami szennyezett lehet. Rosszabb a helyzet azonban, ha valaki elindul a hibásan tankolt autóval. Bár az autó feltehetően néhány száz méter múlva leáll, a motor akár ilyen rövid távon is károsodhat olyan mértékben, hogy nagyobb javításra lehet szükség, ez pedig akár többszázezer forintos többletköltséget is jelenthet” – magyarázza Szikszai József, a Generali vagyon és gépjármű kárrendezési igazgatója, aki szerint az új, EU-s jelzések megszokásáig nem tanácsos reflexből tankolni, és ha elbizonytalanodunk, érdemes a kút személyzetétől segítséget kérni.

 

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo