Próbálják titkolni, de hibák vannak a Boeing másik gépénél is

A Boeing leállított 737 Max 8 típusú utasszállítói mellett az amerikai gyártó egy másik gépénél, a 787-es Dreamlinernél is fenyegethetnek veszélyes gyártási hibák.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Der Spiegel munkatársai világszerte utána jártak a Boeing gépek gyártási problémáinak, mivel két 737 Max 8 összesen 380 halottat követelő lezuhanása után a rendkívül elterjedt, világszerte sok légitársaság által használt típus gépei azóta sem szállhatnak fel.

pixabay.com

Mint most kiderült, a Boeing egy német származású munkatársa már régebben jelezte, hogy biztonsági hibák vannak a konszern egy másik népszerű gépe, a Dreamliner gyártásánál. A szakember, aki a gép gyártási folyamatának ellenőrzéséért volt felelős, júniusban megismételte észrevételeit az EASA, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség előtt – nyilván azért, mert nem bízott a repülésbiztonsági ügyekben illetékes amerikai kormányszervezet, az FAA munkájában.

Jelzései szerint beszállítók, amelyektől a gép törzsének középső része, vagy a szárny

Leszállópályán a Boeing
A Boeing 737 Max típusú gépeinek a két katasztrófát követő repülési tilalma eddig kerek egy milliárd dolláros kárt okozott a repülőgépgyárnak. Remény van viszont arra, hogy jóváhagyják a gépek szoftverének módosítását.
hordozófelületei származtak, egyáltalán nem ellenőrizték, megfeleltek-e azok az előzetesen kikötött minőségi előírásoknak és tulajdonságoknak. Ami azt jelenti, hogy lehetnek bennük hibák, ám azokat ennek ellenére beépítették.

A német magazin által az információszabadsági törvény alapján megszerzett, az FAA-nál befutott jelzésben a bejelentő arról is tájékoztatta a hatóságot: a Boeing vezető menedzserei annak idején utasítást adtak: tartsák titokban a felmerült problémákat, hogy megkaphassák a Dreamliner repülési engedélyét. Az ügyről egyébként már áprilisban hírt adott a The New York Times, azzal, hogy a gyártó North Charlestonban lévő üzemében készült gépekkel kapcsolatosak a problémák. A Boeing – akárcsak a 737 Max esetén – cáfolta, hogy bármilyen probléma merült volna fel a géppel kapcsolatban.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo