A Der Spiegel munkatársai világszerte utána jártak a Boeing gépek gyártási problémáinak, mivel két 737 Max 8 összesen 380 halottat követelő lezuhanása után a rendkívül elterjedt, világszerte sok légitársaság által használt típus gépei azóta sem szállhatnak fel.
Mint most kiderült, a Boeing egy német származású munkatársa már régebben jelezte, hogy biztonsági hibák vannak a konszern egy másik népszerű gépe, a Dreamliner gyártásánál. A szakember, aki a gép gyártási folyamatának ellenőrzéséért volt felelős, júniusban megismételte észrevételeit az EASA, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség előtt – nyilván azért, mert nem bízott a repülésbiztonsági ügyekben illetékes amerikai kormányszervezet, az FAA munkájában.
Jelzései szerint beszállítók, amelyektől a gép törzsének középső része, vagy a szárny
A német magazin által az információszabadsági törvény alapján megszerzett, az FAA-nál befutott jelzésben a bejelentő arról is tájékoztatta a hatóságot: a Boeing vezető menedzserei annak idején utasítást adtak: tartsák titokban a felmerült problémákat, hogy megkaphassák a Dreamliner repülési engedélyét. Az ügyről egyébként már áprilisban hírt adott a The New York Times, azzal, hogy a gyártó North Charlestonban lévő üzemében készült gépekkel kapcsolatosak a problémák. A Boeing – akárcsak a 737 Max esetén – cáfolta, hogy bármilyen probléma merült volna fel a géppel kapcsolatban.