Női vállalkozói program indul - ezúttal Magyarországon is

A legjobb női vállalkozókat keresik agrár-élelmiszeripari ágazatban.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mostani már a harmadik évada az EWA programnak. A 8 európai országban megvalósított program több mint 250 pályázatot gyűjtött össze.

Az EWA sikerét látva az EIT Food 2022-ben 11 európai országra terjesztette ki a programot: Bulgária, Csehország, Görögország, Horvátország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Horvátország, Törökország és Portugália. A programban való részvételre 10 sikeres pályázót választanak ki.

Az EIT Food az idei évben először Magyarországról is keresi a vállalkozó nőket, hogy jelentkezzenek az agrár-élelmiszeripari ágazatban megvalósuló innovatív üzleti ötlettel vagy az agrár-élelmiszeripari piacon legfeljebb 2 éve működő startup vállalkozással.

Akár 10 ezer eurót is lehet szerezni (Fotó: Pixabay)

A program 6 hónapos támogatást, célzott képzést és személyre szabott mentorálást kínál. A sikeres pályázók - országonként 10 fő - esélyt kapnak egy 10 ezer euróig terjedő díj elnyerésére is. A pályázatok június 13-ig várják a jelentkezőket. A program júliustól decemberig tart, és teljesen ingyenes.

A kiírók alapvetően női vállalkozókat, illetve többségében női vállalkozásokat keresnek. Alapfeltétel, hogy két évnél nem régebben indított vállalkozások jelentkezhetnek, az agrár-élelmiszeripari ágazathoz kapcsolódó projektekkel.

Az EWA program célja a jelenlegi nemek közötti szakadék megszüntetése, mivel a nők alig játszanak vezető szerepet ebben az ágazatban. A program a kiválasztott nőket hat hónapon keresztül folyamatosan támogatja egy speciális online képzéssel és személyre szabott üzleti mentorálással. Emellett befektetőkhöz, szakértőkhöz és vállalatokhoz is hozzáférnek, hogy vállalkozásukat továbbfejleszthessék.

Bár Európában több a nő (52 százalék), mint a férfi, a női vállalkozók az önfoglalkoztatóknak csak egyharmadát teszik ki az EU-ban. A felmérések azt bizonyítják, hogy a vállalkozói lét jelenleg kevésbé vonzó lehetőség a nők számára, mint a férfiak számára. Az Európai Statisztikai Hivatal által közzétett legfrissebb statisztikák szerint ez még rosszabb, ha a vidéki területeit és az agrár-élelmiszeripari vállalkozásokat vizsgáljuk. 2016-ban az Európai Unió mezőgazdasági és állattenyésztő gazdaságaiban a nők a vezető pozíciók 28 százalékát töltötték be, a kelet és közép-európai régiókból származó nők körében pedig feltűnően alacsony volt az arány.

A nők vidéki területeken való képviseletének hiánya nemcsak a vállalkozói tevékenységet érinti, hanem a nők olyan akadályokkal is szembesülnek, amelyek megakadályozzák őket abban, hogy teljes mértékben kibontakozzanak és felelősségteljes pozíciókat válasszanak a vidéki vállalkozásokban. Ezért - különösen a vidéki területeken - a női kreativitás és vállalkozói potenciál a gazdasági növekedés alulhasznosított forrása, amelyet tovább kellene vizsgálni. Az Európai Bizottság az uniós országokkal együttműködve igyekszik leküzdeni ezeket a kihívásokat, és igyekszik több nőt ösztönözni arra, hogy saját vállalkozást alapítson.

A program korábbi sikere után az EIT Food most 11 országban indította el ezt a programot egyidejűleg: Horvátországban, Bulgáriában, a Cseh Köztársaságban, Görögországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Törökországban. A program júliustól decemberig tart és teljesen ingyenes.

A jelentkezéseket június 13-ig lehet benyújtani. További információk itt találhatók.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo