Német cégek mondták el, mennyire tartanak a megszűnéstől

A vállalatok 15 százaléka érzi magát egzisztenciális veszélyben a koronavírus-válság miatt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének novemberi felmérésben feltett kérdések alapján a német vállalatok 15 százalékának a túlélését veszélyezteti a koronavírus-válság. Klaus Wohlrabe, az ifo kutatási vezetője szerint "ez javulás ugyan a júniusihoz képest, amikor 21 százalékuk érezte egzisztenciális veszélyben magát, az utazási irodák körében azonban továbbra is nagyon magas 86 százalék az arány, a szállodáknál 76 százalék, az éttermeknél pedig 62 százalék".

A reklámszakmában a vállalatok 27 százaléka aggódik a fennmaradásáért, az áruszállításban pedig 14 százalékuk. A legalacsonyabb arányban, 5 százalékban az informatikai cégek tartanak a megszűnéstől, valamint az adótanácsadók 3 százalékban. A szolgáltatási szektorban 17 százalékos az átlag a júniusi felmérésben kimutatott 27 százalék helyett.

A kereskedelemben a júniusi 18 százalékról 14 százalékra csökkent a túlélésért aggódó cégek aránya novemberben. Ezen belül is a kiskereskedelmi cégeknél 18 százalék, a nagykereskedelemben pedig 10 százalék az arány.

A feldolgozóiparban a vállalatok 11 százaléka tart a megszűnéstől a júniusi 17 százalék után. A fémgyártásban a legmagasabb az arány, 34 százalékos, a nyomdaiparban 29 százalékos, az italgyártásban 22 százalékos. A textilipari cégek 20 százaléka tart a felszámolástól, a ruházati iparban pedig a cégek 18 százaléka. A vegyiparban 1 százalékos az arány, a gyógyszeriparban pedig nulla.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo