Nem lehet visszatartani a céges kocsit

Sértik az európai uniós jogot azok a magyarországi törvények, amelyek lehetővé teszik, hogy a szabálytalanságot elkövető járművezető megbírságolásakor a hatóságok biztosítékként visszatartsák az általa vezetett, de nem az ő, hanem a szabálysértés miatt amúgy felelősségre nem vont munkáltatója tulajdonában álló gépjárművet – döntött szerdán az Európai Unió Bírósága.

Az ügy előzménye, hogy egy bolgár fuvarozó cég sofőrjét megbírságolták a közúti szállításra vonatkozó uniós szabályok megsértése miatt Magyarországon. A hatóságok emellett a pénzbírság megfizetéséig elrendelték a szabálysértés során használt és a vállalkozás tulajdonában álló tehergépjármű visszatartását. Szerdai ítéletében a luxembourgi székhelyű bíróság mindenekelőtt megállapította, hogy a vonatkozó uniós rendelet kifejezetten felhatalmazza a tagállamokat arra, hogy megállapítsák a szállítási vállalkozások felelősségét az alkalmazásukban álló járművezetők által elkövetett jogsértésekért. Következésképpen egy olyan biztosítási intézkedés elfogadása, mint a jármű visszatartása, önmagában összeegyeztethető az uniós joggal.

Kép: EU

A törvényszék ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy a tagállamoknak a közúti szállításra vonatkozó szabályok megsértése esetén hatékony, arányos, visszatartó erejű és diszkriminációmentes szankciókat kell alkalmazniuk. Ezzel összefüggésben mondták ki a bírák, hogy bár az ügyben elrendelt intézkedések „alkalmasak a közúti biztonság javítása érdekében követett célok megvalósítására, egy olyan szállítási vállalkozás tulajdonában lévő jármű visszatartása, amelynek felelősségét nem állapították meg, túllépnek a célok megvalósításához szükséges mértéken, és így nem tartják tiszteletben az arányosság követelményét”.

Az uniós bíróság szerint a járművezetőre kiszabott bírság megfizetésének biztosítására léteznek „kevésbé korlátozó és kevésbé aránytalan” intézkedések, beleértve a sofőr vezetői engedélyének a bírság megfizetéséig való bevonását, felfüggesztését vagy korlátozását. Ez ugyanis lehetővé teszi a szállítási vállalkozás számára, hogy a bírság megfizetésétől függetlenül másik járművezetőt jelöljön ki, aki vezetheti az érintett járművet.

Egyre drágább külföldre kiküldeni a dolgozót
Az Európai Unió 16 országában, köztük Magyarországon is hatályba lépett egy olyan szabályozási rendszer, amely jelentős mértékben megnöveli a külföldi munkavégzésekhez kapcsolódó adminisztratív terheket, és kötelezővé teszi a foglalkoztatás helyén irányadó egyes munkajogi normák alkalmazását. Azok a cégek, amelyek nem tesznek eleget az előírt kötelezettségeknek, akár 500 000 eurós bírsággal is számolhatnak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo