Nehezen megy a távmunka a magyar cégeknek

A magyar vállalkozások többsége gyorsan döntött a távmunka kiterjesztése és az ehhez szükséges eszközpark beszerzése mellett, de a céges hatékonyság továbbra sem állt vissza a koronavírus előtti szintre - derült ki egy friss kutatásából. Óriásit növekedett a kereslet a távmunkát támogató szoftverek, eszközök és azok bevezetése iránt, ugyanakkor ezek használatára a munkavállalók és a vezetők sem voltak megfelelően felkészítve.

A vis maior helyzet a home office felé eddig sokkal kevésbé nyitott, a személyes jelenlétre építő, és a távoli munkavégzést akár teljesen elutasító vezetőket is lépéskényszerbe hozta. A felhőszolgáltatások közvetítésével foglalkozó Kvazar.cloud kutatása alapján az első sokk után most következik a konszolidáció időszaka, vagyis a cégek megpróbálják reprodukálni a korábban megszokott üzletmenetet.

Sokat számít a korábban elért informatikai fejlettségi szint

Az összesen hat témakört vizsgáló kérdéssorban a vállalkozások képviselői a tízes skálán 4,2-es átlagszintre értékelték a távmunkára való felkészültségüket. Tették mindezt úgy, hogy a saját bevallásuk szerint a munkavégzéshez szükséges szoftvert többségüknél (6,9-es érték) már bevezették, ugyanakkor ezek használata közel sem zökkenőmentes (5,3-as érték) a mindennapokban.

A beállításukhoz szükséges útmutató és támogatás nagyrészt (6,8-as érték) rendelkezésre áll, de mindez egyelőre még a hozzászokás szakaszában jár, és komoly átláthatósági, hatékonysági (5,3-as érték) valamint kiberbiztonsági (4,6-os érték) problémák jellemzik a távoli munkavégzést.

„Számos helyen az olyan alapvető online megoldások, mint az e-számlázó program vagy a VPN alapú belső hálózat is most kerül beállításra. A megváltozott munkakörülményekkel mindenki küzd, és komoly összegekben mérhető az átállásra fordított extra erőforrások költsége. A korábbi években kialakított megfelelő informatikai fejlettségi szint, vagy a jól megválasztott IT szolgáltató partner szakértelme most tényleg aranyat ér” – mutat rá Iván László, a Kvazar.cloud cégvezetője.

Eddig mindenki tüzet oltott, most következik a finomhangolás

Ami a keresletet illeti, nem meglepetés, hogy a felhőszolgáltatásokkal foglalkozó viszonteladóknál is a távmunka bevezetésére, szervezésére alkalmas szoftverek iránt ugrásszerűen, egyszerre nőtt meg az igény.

„Az amerikai piacon egy hét alatt 12 millióval több aktív felhasználót regisztráló Microsoft Teams nálunk is berobbant. Ez ugyanakkor azt is eredményezte, hogy a gyors megoldásokat kereső vállalkozásoknál nem volt idő a folyamatok alapos végiggondolására, a kiegészítő projektszervezési eszközök tesztelésére, vagy az alapvető kiberbiztonsági beállítások elvégzésére.” – hívja fel a figyelmet Iván László.

A magyar vállalkozások profilja szerint a viszonteladók eddig kevés különbséget fedeztek fel a távmunkához való hozzáállásban: legyen szó a versenyszféráról, az önkormányzatokról, vagy termelő cégekről, az elmúlt két hétben mindenki „tüzet oltott”, és az alapvető hardver- és szoftverparkját fejlesztette legalább a kötelező minimum szintjére. A következő lépcsőfok, vagyis a folyamatok finomhangolására tett befektetés mértéke már attól is függ, hogy mennyi ideig áll fenn a jelenlegi helyzet.

 

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo