Mivel fizetünk a Szigeten?

Nem csak a hazai, hanem a külföldi vendégek között is jelentős számban lesznek, akik PayPass kártyával fizetnek majd a MasterCard várakozásai szerint az idén a Szigeten. A kártyatársaság egy friss kutatása alapján ugyanis azokban az országokban, ahonnan a legtöbb külföldi vendég érkezik a fesztiválra egyre népszerűbb ez a fizetési mód.

Világrendek átalakulása
Befektetési stratégiák a globális változások viharában

Klasszis Befektetői Klub Bendarzsevszkij Anton nyitóelőadásával
és más neves szakértőkkel!

2025. szeptember 30. 16:30

Jelentkezzen most!

A külföldi vendégek közel 50 százaléka Nagy-Britanniából, Németországból, Franciaországból, vagy Olaszországból érkezik, ahol a forgalomban lévő MasterCard PayPass vagy Maestro PayPass kártyák száma már meghaladta az egymilliót -mondta Hemberger András. A MasterCard üzleti vezetője jelezte, hogy azok a kártyabirtokosok, akik hazájukban rendszeresen használnak PayPass termékeket, várhatóan a Szigeten is hűségesek maradnak ehhez a megoldáshoz, és a hazai bankjuk által kibocsátott kártyát használhatják Magyarországon, így a Sziget Fesztiválon is.

A MasterCard egy friss kutatása szerint ezekben az országokban különösen magas a készpénzmentesség iránti igény. Az eredmények azt mutatják, hogy a francia, olasz, német vagy brit kártyabirtokosok 24 százaléka a jelenleginél jóval kevesebb készpénzt szeretne használni a jövőben.

Bár az idén várhatóan nem Lengyelországból érkezik a legtöbb fesztiválozó a Szigetre, a kártyatársaság szakemberei szerint nagy bizonyossággal állítható, hogy a mégis megjelenő lengyel fiatalok használják majd a legnagyobb arányban a PayPass-t. A lengyelek ugyanis jelenleg a havi több mint egymillió PayPass fizetési művelettel a legaktívabbak ezen a területen Európában.

Félmillióhoz közelít az elfogadóhelyek száma
Jelenleg a MasterCard PayPass bankkártyákkal vagy eszközökkel világszerte több mint 441 ezer kereskedelmi elfogadóhelyen lehet fizetni. Az érintés nélküli fizetésre lehetőséget adó plasztikokkal az idei VOLT fesztiválon és a Balaton Soundon is minden vendéglátohelyen és árusnál lehetett használni.

Hemberger András hozzátette: „a MasterCard PayPass vagy Maestro PayPass kártyák, órák és matricák a nyár folyamán sikeresen vizsgáztak a VOLT-on és Balaton Soundon. A látogatók minden vendéglátóhelyen és árusnál használhatták a MasterCard érintés nélküli termékeit."

Metapay 2011-2012
A hazai fejlesztésű Metapay Fesztiválkártya több mint 4 millió tranzakció megvalósulását tette lehetővé a 2011-es nyári fesztiválokon, a Budai Gourmet-n, a VOLT-on, a Heineken Balaton Sound-on és a Sziget Fesztiválon, amelyet követően már tavaly döntöttek arról, hogy ez lesz a hivatalos fizetőeszköze az idei rendezvényeknek is. A magyar IT-fejlesztői tudásra épülő innovatív termék igen gyors és kényelmes megoldás a készpénzmentes fizetésre.

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?
Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál

Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál  

Több mint kétszerese nálunk egy kiló, mint a szlovák Lidlben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo