A külföldi vendégek közel 50 százaléka Nagy-Britanniából, Németországból, Franciaországból, vagy Olaszországból érkezik, ahol a forgalomban lévő MasterCard PayPass vagy Maestro PayPass kártyák száma már meghaladta az egymilliót -mondta Hemberger András. A MasterCard üzleti vezetője jelezte, hogy azok a kártyabirtokosok, akik hazájukban rendszeresen használnak PayPass termékeket, várhatóan a Szigeten is hűségesek maradnak ehhez a megoldáshoz, és a hazai bankjuk által kibocsátott kártyát használhatják Magyarországon, így a Sziget Fesztiválon is.
A MasterCard egy friss kutatása szerint ezekben az országokban különösen magas a készpénzmentesség iránti igény. Az eredmények azt mutatják, hogy a francia, olasz, német vagy brit kártyabirtokosok 24 százaléka a jelenleginél jóval kevesebb készpénzt szeretne használni a jövőben.
Bár az idén várhatóan nem Lengyelországból érkezik a legtöbb fesztiválozó a Szigetre, a kártyatársaság szakemberei szerint nagy bizonyossággal állítható, hogy a mégis megjelenő lengyel fiatalok használják majd a legnagyobb arányban a PayPass-t. A lengyelek ugyanis jelenleg a havi több mint egymillió PayPass fizetési művelettel a legaktívabbak ezen a területen Európában.
Hemberger András hozzátette: „a MasterCard PayPass vagy Maestro PayPass kártyák, órák és matricák a nyár folyamán sikeresen vizsgáztak a VOLT-on és Balaton Soundon. A látogatók minden vendéglátóhelyen és árusnál használhatták a MasterCard érintés nélküli termékeit."