Egy kis- vagy középvállalkozásnak számos költséggel kell kalkulálnia, amelyek közül az állandó költségek a legmegterhelőbbek, mivel nem, vagy csak nagyon mereven igazíthatóak a cég aktuális gazdálkodásához. A K&H megvizsgálta, hogyan lehet csökkenteni a működési költségeket, ezen belül a pénzügyi szolgáltatások költségeit. A pénzügyi szolgáltatások költségeinek optimalizálásához az első és legfontosabb tényező, hogy a cégek pontosan ismerjék tranzakciós szokásaikat, a havi tranzakció típusok darabszámát, amelynek ismeretében már könnyebb eligazodni a banki ajánlatok között.
A bankok előszeretettel kínálnak a kis- és közepes vállalkozásoknak számlacsomagokat, amelyekben előre meghatározott számú vagy díjú kedvezményes szolgáltatás szerepel. A választott díjcsomag azonban a későbbiekben - megváltozott gazdálkodás, növekvő vagy csökkenő forgalom esetén - már nem biztos, hogy optimális a cég számára. Ennek ellenére az ügyfelek jellemzően - még, ha a választáskor próbáltak is optimális választásra törekedni - a későbbiekben már nem követik nyomon a számlacsomag által kínált lehetőségeket. Pedig a cég méretétől függően havonta több százezer forint spórolható meg ennek felülvizsgálatával.
K&H rugalmas számlacsomag vállalkozásoknak
A K&H most kifejlesztett egy olyan rugalmas számlacsomagot, amely a vállalkozások számlaforgalmához egyedileg, méghozzá havonta igazodik. A számlacsomag különlegessége, hogy a csomagon belül 5 kategóriát alakítottak ki, melyek között az aktuális számlaforgalom alapján automatikusan mozog a cég. Így a havi forgalom összege határozza meg az alkalmazott kategóriát, valamint az érvényesített kedvezmények mértékét, hiszen az ingyenes tranzakciók száma és a tranzakciós jutalékok kedvezmény mértéke kategóriánként bővül. A csomag havi díja nulla forint is lehet a havi számlaforgalomtól függően (ki- és bemenő tranzakciók együtt).
További tippek a számlaköltségek csökkentéséhez
A számlaforgalomhoz igazodó rugalmas számlacsomag mellett a készpénzes tranzakciók helyett az elektronikus megbízások, banki átutalások alkalmazásával is csökkenteni lehet a számlaköltségeket. A környezettudatosság és a költséghatékonyság jegyében a kkv és vállalati ügyfelek 2011. március 11-től K&H e-kivonatot is használhatnak. A K&H e-kivonat - a hatályos jogszabályoknak megfelelően - hitelesített elektronikus kivonat, amely fokozott biztonságú elektronikus aláírással és minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzővel van ellátva, tartalmilag pedig teljesen megegyezik a papír alapon készült kivonattal. Az e-kivonathoz az ügyfelek a K&H honlapján lévő elektronikus banki postaládában férhetnek hozzá.