Mi a honlapod feladata?
A honlapod feladata a céged értékesítésének segítése. Épp ezért ne is weboldalként, hanem üzletkötőként vagy bolti eladóként gondolj rá. Így a tényleges eladások függvényében tekintheted nyereségesnek vagy veszteségesnek. Nem azért kell a vállalkozásodnak honlap, hogy elmondhasd: „Van egy honlapom!" Kezeld inkább úgy, mintha az üzletkötőd lenne, mérd az eredményét, mérd a költségeit.
Egy jó üzletkötő vevőket és bevételt hoz. Egy jó honlap is vevőket és bevételt hoz. A honlap azonban sokkal hatékonyabb lehet, hiszen:
- éjjel-nappal dolgozik,
- egyszerre akár több száz potenciális ügyfélhez szólhat,
- sokkal kisebb költsége van (nem kell TB járulékokat fizetned utána, nem betegszik meg és nem megy el szabadságra!)
A honlapod azonban nem ember, nem igazodik az adott helyzethez, nem tanul a hibáiból (bár lehet, hogy az üzletkötőd sem). Éppen ezért neked kell helyette (lehetőleg előre) gondolkodnod.
Az internetes értékesítés legnagyobb problémája, hogy nincs lehetőség a honlapod látogatóival való közvetlen kommunikációra. A látogatóid annak alapján hoznak majd döntést, amit a honlapodon találnak. Éppen ezért egy jó értékesítői honlap egy üzletkötőhöz hasonlóan „ismeri" a vásárlóid igényeit.
Mielőtt azonban bármibe is kezdenél, fontos, hogy mérni tudd a honlapod teljesítményét, hiszen e nélkül nem tudhatod, hogyan javíthatnál rajta.
Sorozatunk folytatódik.