“Ez elsősorban marketing fókuszú, termékteremtő mastermind volt. Akkoriban egyfajta randiguruként tudtam elképzelni magamat - ám a csoport ráébresztett, hogy ez nem igazán az én irányom! Segített, hogy új termékpalettát rakjak össze, újraalkossam a brandemet. Tudatosította bennem, milyen fontos önmagamat is belevinni a szolgáltatásomba és ezáltal lemásholhatatlanná tenni azt. Ráébresztett, mi a misszióm, ki az, aki igazán az én vevőm, és melyek azok a célkitűzések, amiket időről időre teljesítenem kell. Azt is megtanultam, miben vagyok jó, és mit kell kiszerveznem másknak. Egyszóval: a mastermind segítségével kikristályosodott, mit is szeretnék és azt hogyan szeretném elérni!” - mondja Dávid.
A mesterelme csoportok legfeljebb 6-8 főből, de kirívó esetben is maximum 10-12 főből tevődnek össze. Elmondható tehát, hogy általában bizalmi légkör alakul ki a résztvevők közt. A találkozóknak mindig konkrét célja, agendája, lépései vannak.
Ebben egy moderátor van a jelenlévők segítségére, aki ezen a téren már rutinosnak számít: figyel a szabályok betartására, összefogja és kézben tartja az eseményeket. Az is fontos szempont, hogy a résztvevők nagyjából egy szinten legyenek, de azért nem teljesen - ehhez jól jön egy külső szemlélő objektivitása.
“Az esemény lényege, hogy a résztvevők ilyenkor összedugják a fejüket. Bármelyikük problémájára sokkal több tapasztalattal tudnak közös erővel ránézni: egymást segítik a saját tudásunk, módszereik révén. Mindenki szót kap, problémákat vet fel és old meg, eközben pedig tanul a többiek élményeiből” - állítja a szakember, hozzátéve: a tapasztalatok szerint a mesterelme csoport tagjainak tudása egy ilyen brainstorming során nem összeadódik, sokkal inkább összeszorzódik.
Mastermind csoportokkal fejlődnek a milliárdosok is
A mesterelme csoportoknak nemzetközi viszonylatban természetesen nagyobb hagyománya van, mint nálunk. Legalábbis egyelőre.
“A milliárdos vállalkozók is hasonló csoportokban fejlesztik magukat. Jó példa erre Napoleon Hill, a Gondolkodj és gazdagodj című alapmű szerzője, aki ebben a könyvében is ecseteli a módszer előnyeit” - mondja Dávid.
Maga az ismert üzletember így fogalmazott: a mesterelme csoportok annak eszközei, hogy a professzionális és a magánéletünket is új szintre emeljük. Elmélete szerint amikor két ember összeül, akkor egy harmadik elme, a Mesterelme jön létre kettejük eszmecseréjéből. Szerinte ez külön energiát képvisel a beszélgetésben.
Napoleon Hill ezen megállapítása óta 85 év telt el, ám a mesterelme csoportok népszerűsége töretlen, sőt, egyre növekszik: világhírű brainstorming-csoport volt például a Henry Ford-ot és Thomas Edisont is soraiban tudó The Vagabonds. Hasonlóan közismert klub a The Chicago 6, amelynek mind a hat tagja vagyon nélkül kezdte, ám néhány évvel a csoport megalapítása után milliárdosok lettek.
Akit ezek a történetek inspirálnak, bátran csatlakozhat a magyar csoportok valamelyikéhez: a tagok érkezhetnek vállakozói közösségből, online és offline térből egyaránt. Aki megteheti, annak Dávid ajánlja a fizetős csoportok igénybevételét, ez ugyanis érezhetően erősebb elköteleződést eredményez.
“Az ülések bármiben segíthetnek az ügyfélszerzéstől az egyes problémák feltérkepezésén a kapcsolatteremtésig. Mindenkinek jó szívvel ajánlom őket - a sajátjaimat különösen azoknak a vállalkozóknak, akik szeretnének tanulni, belelátni más vállalkozók életébe, működésébe és hatékonyabban megküzdeni a felmerülő kihívásokkal” - zárja a szakember.