Mennyit számít a technológiai innováció egy cég életben?

Egy globális tanulmány szerint, miközben a vállalatvezetők többsége megbízik jelenlegi informatikai rendszerében, sokan mégsem nem tudják elérni azt az innovációs szintet, amely ösztönözné a növekedést és növelné az árbevételt.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies címmel kiadott tanulmány az Accenture történetének eddigi legnagyobb nagyvállalati IT-kutatása, amelyben 20 ország több mint 8 300 szervezete és 885 C-szintű vezetője vett részt.

Kép: Schneider Electric

A már bevált és a feltörekvő technológiák (pl. a mesterséges intelligencia, a felhő, a blokklánc és a kiterjesztett valóság) bevezetését vizsgáló kutatásból kiderült, hogy mindössze a vállalatok 10 százaléka hoz optimális döntéseket a technológiai beruházások és rendszerbevezetés során, illetve hozza ki a maximumot az ilyen projektekből. Az új technológiák határozottabb bevezetésével és az innováció szervezeten belüli sikeres skálázását akadályozó tényezők megszüntetésével ezek a cégek több mint kétszer akkora árbevétel-növekedést érnek el, mint kevésbé aktív társaik.

Ugyanakkor a vizsgálat megállapította, hogy a vezetők 80 százaléka úgy véli, megfelelő technológiai háttérrel rendelkezik a nagyszabású innovációhoz, és 70 százalékuk azt gondolja, hogy nagyon jól ismeri szervezete innovációs beruházásait.

„A cégek többsége jelentős jövőbeni árbevétel-növekedésről mond le amiatt, mert szakadék tátong a technológiai beruházások lehetőségei és ténylegesen realizált értéke között” – mutatott rá Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs vezetője. „Jelentésünk segítséget nyújt a vezetőknek egy új fejlesztési ütemterv kidolgozásához, hogy stratégiai beruházásokkal csökkentsék az elmaradást az innováció terén, és nagyobb növekedést érjenek el.”

A vizsgálat részeként az Accenture öt fontos tényezőt – illetve útvonalat – határozott meg, amely megkülönbözteti a vállalatok felső 10 százalékát a többtől:

  • Haladás: Milyen mértékben alkalmazzák a vállalatok az új technológiát a szervezeten belüli üzleti folyamatok továbbfejlesztésére? Például használják-e a felhőt és a mesterséges intelligenciát (AI) a különféle üzleti folyamatok javítására, vagy csak elszórtan alkalmazzák ezeket a technológiákat?
  • Alkalmazkodás: Gondoskodik-e a vállalat arról, hogy IT-rendszerei képesek legyenek alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez és reagálni rájuk? Például leválasztják-e a régi rendszereket, és használnak-e felhőszolgáltatásokat az innováció ösztönzésére?
  • Időzítés: Megfelelő-e az új technológiák bevezetésének sorrendje és ütemterve? Az első lépés ebben a folyamatban az alaptechnológiák azonosítása és a technológia-bevezetés sorrendjének meghatározása.
  • Ember-gép munkavégzés: A technológia felhasználása az emberi munka kiegészítésére, a munkavégzés élvezetesebbé tételére és a hatékonyság növelésére. Szerveznek-e technológiával támogatott, személyre szabott, gyakorlatias képzéseket a jövő technológiáinak használatához szükséges készségek elsajátítására?
  • Stratégia: Az üzleti és IT-stratégia aktív összehangolása és koordinált technológiai beruházások a lehetőségek jobb kiaknázásához.
„Azok a vállalatok, amelyek nem tesznek meg mindent azért, hogy a szervezetük egészében kiépítsék az érett technológiákra optimalizált rendszereket, nehezen tudnak majd felzárkózni a többiekhez, és ez pénzügyi teljesítményükre is negatív hatást gyakorol” – nyilatkozta James Wilson, az Accenture informatikai és üzleti kutatásokért felelős részlegének ügyvezető igazgatója.

 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo