Megtévesztett az Auchan - Bírságolt a GVH

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Auchan, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során azt a látszatot keltette, hogy a fogyasztók magyar árut vásárolnak - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely a céget 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 2010. augusztus 6. és 12. között nyomtatott és internetes reklámkiadványában, illetve egyéb hirdetéseiben egyes termékeit magyar népi motívummal, piros és zöld színekkel, valamint „Auchan Hungarikum" felirattal népszerűsítette. A versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a jelölésekkel azt a látszatot keltette a fogyasztókban, hogy magyar terméket vásárolnak.

Jöhet a magyar termék jelölés
A kormány úgy döntött, hogy megjelenhet a magyar termék rendelet. A jövőben önkéntes alapon feltüntethető az élelmiszereken a „magyar termék”, a „hazai termék” és a „hazai feldolgozású termék” jelölés. A vidékfejlesztési miniszteri rendelet a kormány szándékai szerint a hazai vásárlók jobb tájékoztatását, a magyar termékek kiemelt pozícióját biztosítja.

A magyar termék fogalmát a döntés időpontjában nem határozta meg jogszabály, de az érdemi döntés meghozatalához nem volt szükség a „magyar termék" fogalom elemeinek pontos meghatározására. A GVH a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008-as törvény alapján járt el. A jogszabály szerint megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely olyan információt tartalmaz az áru származási helyére, eredetére vonatkozóan, ami alkalmas a fogyasztók befolyásolására.

A magyar termék fogalma hétköznapi értelmezésben a magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével, Magyarországon előállított termékeket jelöl - szögezte le közleményében a GVH.

A GVH megítélése szerint az átlagfogyasztó az Auchan hirdetéseit látva az indás-tulipános virágmotívum, a nemzeti színek és a hungarikum kifejezés alapján magyar termékre asszociál. Az Auchan viszont a reklámozott termékek jelentős részénél nem bizonyította azok magyarságát. Ezért állapították meg, hogy az Auchan a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, és kötelezték a vállalkozást 10 millió forint bírság megfizetésére - tájékoztatott a versenyhivatal.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo