Megtévesztett az Auchan - Bírságolt a GVH

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Auchan, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során azt a látszatot keltette, hogy a fogyasztók magyar árut vásárolnak - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely a céget 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 2010. augusztus 6. és 12. között nyomtatott és internetes reklámkiadványában, illetve egyéb hirdetéseiben egyes termékeit magyar népi motívummal, piros és zöld színekkel, valamint „Auchan Hungarikum" felirattal népszerűsítette. A versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a jelölésekkel azt a látszatot keltette a fogyasztókban, hogy magyar terméket vásárolnak.

Jöhet a magyar termék jelölés
A kormány úgy döntött, hogy megjelenhet a magyar termék rendelet. A jövőben önkéntes alapon feltüntethető az élelmiszereken a „magyar termék”, a „hazai termék” és a „hazai feldolgozású termék” jelölés. A vidékfejlesztési miniszteri rendelet a kormány szándékai szerint a hazai vásárlók jobb tájékoztatását, a magyar termékek kiemelt pozícióját biztosítja.

A magyar termék fogalmát a döntés időpontjában nem határozta meg jogszabály, de az érdemi döntés meghozatalához nem volt szükség a „magyar termék" fogalom elemeinek pontos meghatározására. A GVH a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008-as törvény alapján járt el. A jogszabály szerint megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely olyan információt tartalmaz az áru származási helyére, eredetére vonatkozóan, ami alkalmas a fogyasztók befolyásolására.

A magyar termék fogalma hétköznapi értelmezésben a magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével, Magyarországon előállított termékeket jelöl - szögezte le közleményében a GVH.

A GVH megítélése szerint az átlagfogyasztó az Auchan hirdetéseit látva az indás-tulipános virágmotívum, a nemzeti színek és a hungarikum kifejezés alapján magyar termékre asszociál. Az Auchan viszont a reklámozott termékek jelentős részénél nem bizonyította azok magyarságát. Ezért állapították meg, hogy az Auchan a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, és kötelezték a vállalkozást 10 millió forint bírság megfizetésére - tájékoztatott a versenyhivatal.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo