Megfelelő marketinggel növelhető a magyar borok hírneve

Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással - mondta a Vidékfejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára.

Tóth Katalin szerint Magyarország világviszonylatban is elismert bornemzet. Hozzátette, az uniós támogatáspolitika következményeként lezajlott tömeges ültetvénykivágás és a marketingben jelentkező hiányosságok ellenére a magyar szőlészet és borászat sikeres.Hangsúlyozta, kis ország lévén kisméretű borvidékekkel, a jövő a minőségi, nagy hozzáadott értéket hordozó termékek előállításában és a már befutott márkák minél szélesebb körű megismertetésében van. Tóth Katalin emlékeztetett arra, hogy a magyarországi szőlő- és bortermelők 2014-től évente mintegy 29 millió eurós uniós támogatást kapnak, amely magában foglalja a szerkezetátalakítás, a promóció, a melléktermék-lepárlás támogatását és a beruházási forrásokat is.

Leszögezte, a vidékfejlesztési kormányzat számára kiemelten fontos a magyar gazdaság egyik sikerágazataként aposztrofálható szőlő- és borgazdálkodás, valamint, a magas színvonalú borászati oktatás és szakképzés. Példaként említette, a vidékfejlesztési tárca a közeljövőben átveszi a mezőgazdasági képzést végző intézmények fenntartói jogait.

A kormányzati szakmai munka fontos állomásaként beszélt az ún. bortörvény tavalyi módosításáról is. Ennek célja a helyi sajátosságok fokozottabb figyelembevétele mellett az egyszerűsítés, az eredetvédelmi szabályozás új alapokra helyezése, illetve a nem művelt ültetvények problémájának rendezésén keresztül a termőterület megóvása. Aláhúzta, a minisztérium az elkövetkező időszakban további kormányzati intézkedésekkel és jogalkotási eszközökkel segíti az ágazatban rejlő lehetőségek kiaknázását.

Továbbra sem a minőségi bor éri meg igazán
Konzervatív, de változik a magyar borízlés: feljövőben vannak a fehérborok, de a fogyasztók továbbra is a vörös édes asztali borokat kedvelik, ezek pedig nem a minőségi kategória képviselői – mondta az Agrár Marketing Centrum (AMC) vezérigazgató-helyettese egy soproni szaktanácskozáson.
880 millió forint bormarketingre

Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni. A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni – derül ki a rendeletből. A program egyebek között utazási és szállásköltséget, PR-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo