A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálatot folytatott a Gránit Bank Zrt.-nél (Gránit Bank). Az ellenőrzés a 2021. október 1. napjától a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át, s ennek során a pénzügyi felügyelet elsősorban a vállalatirányítás, a hitelkockázatok kezelése, az értékvesztések elszámolása és az informatika területén tárt fel hiányosságokat.
A vizsgálat megállapította többek között, hogy a vállalatirányítás területén a bank nem felelt meg teljes mértékben a saját szabályozási előírásainak, továbbá a vizsgálat hiányosságokat azonosított a Bank javadalmazási politikája kapcsán.
A hitelezési kockázatok terén továbbá hiányosságokra derült fény az ügyfélcsoportok módosításának ellenőrzésében, a nagykockázat-vállalások kezelésében, illetve egyes, az utóbbihoz kapcsolódó adatszolgáltatásokban, valamint az éves ügyfélminősítés a monitoring folyamatok és az értékvesztés elszámolás terén.
Az átfogó vizsgálat az informatika területén feltárta, hogy a bank nem teljeskörűen jelentette az MNB felé egyes, a pénzforgalmi szolgáltatást érintő üzemzavarait. Az MNB kifogásokat fogalmazott meg továbbá az informatikai területen végzett belső ellenőrzési tevékenység kapcsán is.
Mindezek miatt az MNB ma publikált határozatában határidők kiszabásával kötelezte a Gránit Bankot a feltárt problémák megszüntetésére. A hitelintézetnek az előírtak végrehajtásának ellenőrzéséről készített – a vezető testületek által megtárgyalt, jóváhagyott – belső ellenőri jelentéssel szükséges beszámolnia azok megtörténtéről. Az MNB a jogszabálysértések miatt összességében 48,75 millió forint felügyeleti bírságot is kiszabott a bankra.