hirdetés

Megállíthatatlan a magyar influencer-marketing robogása

Múlt hétvégén tartották Londonban az európai régió legmeghatározóbb közösségimédia-szereplőinek konferenciáját, a VidCon Londont, ahol influencerek, tartalomgyártók és márkák találkoztak, hogy szakmai beszélgetésekben vitassák meg a közösségi platformok és az influencer-marketing aktuális trendjeit. Az eseményen egyedüli magyar cégként a Post for Rent is szerepelt két előadóval, valamint a hivatalos Vidcon Featured Creator VIP Afterparty szervezésében is részt vett partnereivel: a világ legnagyobb MCN ügynökségeként jegyzett BroadBandTV-vel és a talent managementben tapasztalt The Hello Grouppal.
hirdetés

A magyar influencer marketing platform tavaly nyáron az Amerikai Egyesült Államokban, Los Angelesben vett először részt a VidCon-on. Akkor a világ 3. legnagyobb videokontent gyártójának, a BroadBandTV-nek meghívására érkezett Kaliforniába. Az esemény óta eltelt egy évben sokat fejlődött a cég, jelenleg a londoni székhelyű Hello Grouppal szoros együttműködésben összesen 513 milliós elérést tudnak biztosítani a platformon keresztül elérhető véleményvezérekkel. A 12 hónap alatt sikeresen lebonyolított tranzakciók száma is ezres nagyságrendekkel emelkedett, év végére egymilliárd összelérést jósolnak a Post For Rent és a partnercégek vezetői.

Az alig 3 éves magyar startup népszerűsége a nemzetközi terjeszkedésnek köszönhetően világszinten folyamatosan növekszik, ennek megfelelően nagy szerepet kapott a február 14. és 17. között Londonban megrendezett VidCon-on is. Az előadók között a Post for Rent nemzetközi stratégiai együttműködésekért felelős vezetője, Ed Brew is szerepelt, aki egy kerekasztal-beszélgetés résztvevőjeként mesélt a márkák, a tartalomgyártók és az ügynökségek között működő és nem működő mechanizmusokról az eddigi tapasztalatok alapján.

A cég másik előadója Taylor Jones kereskedelmi vezető volt, aki a világ legjelentősebb cégeinek vezetői és első emberei között képviselte a csapatot.

Szombat este a Post for Rent, a BroadBandTV és a Hello Group által szervezett zártkörű partin olyan sztárok buliztak együtt, mint például KSI, az angol videós és rapper, aki több mint 20 millió YouTube-feliratkozóval rendelkezik; a TikTok (korábban Musical.ly) A-listásai: Max & Harvey, akik Shawn Mendes, Avicii és Bastille slágerek videofeldolgozásaival szereztek maguknak hírnevet és majd’ 6 millió követőt a TikTok-on. De ott volt még a 4,7 milliós Instagram-rajongótáborral büszkélkedő Woody & Kleiny páros is, akik prank videókat és szórakoztató tartalmakat gyártanak; a hasonló témákban videókat készítő Mike Fox, akinek YouTube-csatornájára már 1,3 millióan iratkoztak fel, Scotty T,  Nath Henry, Holly H, GoubTube, Amber Doig-Thorne – hogy csak a millió felett vagy a körüli követőtáborral rendelkező sztárokat említsük.

De nemcsak a meghívott vendégek, hanem az este fellépői is illusztris követőtáborral rendelkező előadók voltak. A közönséget a több mint egymillió YouTube-feliratkozóval rendelkező cover-királynő Emma Heesters szórakoztatta, aki az angliai The Voice döntőjébe jutott Donel Mangena után léphetett színpadra.

Influencerek: az eredetiség a varázsszó
Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy, hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t, a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.
hirdetés

Véleményvezér

Hogyan soroznak az ukránok?

Hogyan soroznak az ukránok?

A rém és álhírek minden háborúnak természetes velejárói. Ezek között kiigazodni viszont fontos egy végzetes konfliktus idején.
Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Szomorú, de a nagy számok azt mutaják, hogy a korrupció nyugatról keletre tartva csak egyre nő. Hogyan lehetne megállítani?
Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Nagy vitatéma, hogy hasznosak-e az ársapkák, vagy nem. A benzin esetében nagy volt a bukta, de kérdés, mi lenne az élelmiszerek esetében.
Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Pétervására város fideszes polgármestere nemcsak kastélyt épített uniós pénz felhasználásával magának.
Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

A független képviselő töretlen szorgalommal igyekszik utánajárni, hogy hová kerülnek az uniós pénzek.
Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

A rendkívül magas magyar infláció mögött rossz, vagy tudatos kormányzati intézkedések állnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo