Még nem repül, de felavatták

A bajorországi Ingolstadt főterén a szakminiszterek jelenlétében mutatták be az Airbus repülő taxiját. A nagyobb helikopterre emlékeztető, elektromotoros szerkezet mutatós – csak repülni nem tud még.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A CityAirbusnak még csak a „bemutatómodellje” készült el, a repülőgépgyártó konszern 2025-re ígéri a légi taxik megjelenését.

Kép: ingolstadt.de

A járművet négy, sarkain elhelyezett, elektromos meghajtású kettős rotor emeli (majd) a magasba, 150 méterig. Akkumulátorai 120 kilométer megtételét teszik lehetővé, maximális sebessége 80 kilométer/óra. A pilóta 3 utast tud magával vinni, a későbbi típusok viszont nem igényelnek majd vezetőt, azok magasabban és nagyobb távolságokra is tudják szállítani utasaikat.

Az Airbus Vahana nevű másik, már repülő légitaxi-modelljével egy éve kísérleteznek az Egyesült Államokban. Az a gép mozgatható szárnyakat és nyolc elektromotort kapott. A két típus próbarepülései alapján alakítják majd ki az igényeknek legjobban megfelelő légi taxit.

Most már tényleg itt vannak a repülő taxik
Néhány év múlva zsúfoltabb lesz az ég, mint amilyen a nagykörút csúcsforgalom idején. Legalábbis annyian álltak neki különböző önvezető égi járművet fejleszteni, hogy lassan már számolni is nehéz. Tegnap egy újabb szereplő jelentkezett be a közlekedés megreformálásáért folyó harcba.
Az Airbusnak mindenesetre jelentős konkurenciával kell számolnia. Elektromos meghajtású légi taxikon dolgozik mind a Boeing, mind a Daimler, amelynek Volocoptere már sikeres vezető nélküli repülést is végrehajtott. (Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo