Még mindig nem ügyelnek az adatvédelemre a vállalatok

A vállalatok mindössze 34,4 százaléka ügyel arra, hogy működése összhangban legyen a legfontosabb nemzetközi adatvédelmi alapelvekkel. Az előírások teljesítése során a legnagyobb problémát a személyes adatok kategorizálása jelenti, a másik nagyon problémás kérdés pedig, hogy a cégek valóban csak számukra releváns adatokat gyűjtsenek.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A cégeknek továbbra is komoly problémát okoz megfelelni az egyre nagyobb kihívást jelentő globális adatvédelmi szabályozásoknak. Különösen igaz ez a 2018. május 25-én hatályba lépő európai uniós adatvédelmi rendelettel (GDPR) kapcsolatban, amelynek előírásait sok cég még mindig nem tudja teljesíteni – derült ki a DLA Piper jogi tanácsadó második adatvédelmi jelentéséből.

Pixabay

"Egy évvel az első jelentésünk elkészülte után még mindig tisztán látszik, hogy sok vállalkozás nem érte el a kellő érettségi szintet az adatvédelem tekintetében. Ez a megállapítás egyaránt igaz valamennyi szektorra, illetve cégméretre. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az előírások teljesítése egyenetlen: bizonyos követelményeknek jellemzően könnyebben, másoknak nehezebben felelnek meg a társaságok. Éppen ezért arra kell törekednie a cégeknek, hogy képesek legyen következetesen teljesíteni az adatvédelmi előírásokat, ha nem akarnak kudarcot vallani a GDPR és más szabályozások alkalmazása során" - fogalmazott Patrick Van Eecke, a DLA Piper adatvédelmi csoportjának globális társelnöke.

Az uniós adatvédelmi rendelet (GDPR) olyan gazdasági társaságok adatkezelési folyamataira vonatkozik, amelyek vagy az EU területén működnek, vagy az EU területén kívül működve nyújtanak szolgáltatásokat EU-s illetőségű magánszemélyek részére.

A kisvállalkozásoknál nincs kultúrája a kiberbiztonságnak
„A gondatlan munkavállalók nagy kihívást jelenthetnek a kiberbiztonság kapcsán, különösen a kisebb vállalkozások számára, ahol még fejlesztik a kiberbiztonsági kultúrát. Nemcsak a munkavállalók lehetnek a kibercsapdák áldozatai, de elsőként nekik kell a céges adatok biztonságát garantálni – véli a Kaspersky Lab kkv-részlegének vezetője.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo