Befejeződött az MFB Pontok hálózatának bővítési folyamata, amely az európai uniós források közvetítésére jött létre. A több mint 700 milliárd forintos keretösszeg értékesítésére a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) 2016 során 442 MFB Pontból álló hálózatot hozott létre, melyet az idei évben további 200 ponttal bővített. Az új közvetítői partnerek közül az OTP Bank Nyrt. 163, az MKB Bank Zrt. 35, míg a Gránit Bank Zrt. és az NHB Növekedési Hitel Bank Zrt. egy-egy fiókkal növelte az MFB Pontok számát. A korábbi pénzintézeti partnerek közül a Takarékbank Zrt. 347, a B3 TAKARÉK Szövetkezet 51, a Budapest Bank Zrt.22, az FHB Zrt. pedig 22 fiókban várja a vállalkozásokat, de a lakossági ügyfelek számára meghirdetett energiahatékonysági hitelprogram is itt érhető el.
„Az MFB küldetése, hogy a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé az uniós forrású pénzügyi eszközöket” – mondta el a 642-dik MFB Pont megnyitóján Püspökladányban az MFB vezérigazgató-helyettese. Dr. Simon Katalin szerint az MFB Pontok hálózata lehetőséget teremtett az MFB számára, hogy kilépjen a Nádor utcai székház falai közül, és maga menjen el a vállalkozásokhoz. Ehhez ugyanakkor – tette hozzá - olyan pénzintézeti partnerekre van szükség, melyek vállalják ezt a küldetést, és kimagasló szakmaiság mellett teremtenek kapcsolatot az MFB és az ügyfelek között.
Az OTP Bank, az MFB által lebonyolított közbeszerzési eljárás eredményeként, a mai helyszínnel együtt, összesen 163 fiókjában alakított ki MFB pontokat – mondta a megnyitón Aladics Sándor. Az OTP Bank Vállalati Igazgatóságának ügyvezető igazgató helyettese hozzátette: az elmúlt időszakban érezhetően növekvő érdeklődés igazolta várakozásainkat. Emiatt kulcsfontosságúnak gondoljuk, hogy bankunk, mint hazánk legnagyobb fiókhálózattal rendelkező kereskedelmi bankja, szakértelmével hozzájáruljon a források sikeres lehívásához és felhasználásához.
A pénzügyi eszközök rendkívül kedvező kamatozásúak, az önálló hiteltermékeket 0 százalékos, a kombinált hiteltermékeket pedig 1-2 százalékos kamat mellett igényelhetik az ügyfelek.
A hálózatban összesen 63 első kategóriájú MFB Pont érhető el, amelyek a teljes hitelezési és értékesítési folyamatot végzik az összes elérhető termék esetében. További 260 második kategóriájú, ahol megvalósul az országos elérést igénylő termékek teljes hitelezési és értékesítési folyamata, illetve 319 harmadik kategóriájú MFB Pont, melyek fő feladata a tájékoztatás és az ügyfél érdeklődés továbbítása.