Magyar cégre bízta a NATO a légi irányítást

A NATO megbízásából áprilistól határozatlan ideig a magyar légiforgalmi szolgálat irányítja a Koszovó feletti magas légteret. A HungaroControl ezzel továbbra is az egyetlen olyan cég Európában, amely nem szomszédos ország légterét irányítja.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

HungaroControl

A magyar légiforgalmi szolgálat 2014 óta, mintegy 700 kilométer távolságból, világszínvonalú budapesti központjából irányítja Koszovó átrepülő légi forgalmát. Az elmúlt öt év kimagasló teljesítményének elismeréseként a NATO döntéshozó testülete, az Észak-Atlanti Tanács úgy döntött, határozatlan idejűre módosítja a koszovói magas légtér irányításáról szóló szerződést, így a jövőben is a HungaroControl nyújthatja ezt a szolgáltatást a régióban.

A HungaroControl irányítói tavaly több mint egymillió repülőgép biztonságos közlekedését segítették.

A koszovói magas légtérben, az úgynevezett KFOR-szektorban is komoly

Egymillió repülőút károsanyag-kibocsátását spórolták meg a hazai légtérben
A Magyarország felett átrepülő légi járatok útvonala 4,5 millió kilométerrel csökkent azóta, hogy a HungaroControl Zrt. Európában elsőként, három éve bevezette a repülőgépek korlátozások nélküli szabad légtérhasználatát.
növekedés zajlott az elmúlt időszakban. A magyarországi légiforgalmi irányítók 2018-ban közel 116 ezer gépet kezeltek itt, ez az elmúlt 5 év forgalmának  30 százalékát teszi ki. A NATO-megbízatás ideje alatt eddig mintegy 394 ezer repülőgép biztonságáért feleltek a magyar légiforgalmi irányítók a koszovói légtérben” – hangsúlyozta Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója. 

Becslések szerint azzal, hogy a koszovói magas légteret 2014-ben újból megnyitották, az európai légi útvonalak hossza átlagosan évi 685 ezer kilométerrel csökkenhetett, ami évi 24 ezer tonnával alacsonyabb üzemanyagfogyasztást jelent, amelynek köszönhetően számítások szerint 75 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo