Ma már IT nélkül nem megy a marketing sem

Létezik jó IT-háttér nélkül hatékony marketing? Egy friss kutatás szerint egyre kevésbé. A marketing ugyanis továbbra is a IT-beruházások és a technológiai innováció fontos területe, amelyet gyorsan bővülő alkalmazáskínálat jellemez. Ez azonban csak úgy aknázható ki, ha a vállalatokon belül javítják az IT és a marketing integrációját.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

A Gartner elemzőcég egyébként már egy 2011-es felmérésében felhívta a figyelmet arra a tendenciára, hogy az IT-költések egyre nagyobb része kerül át a marketingért felelős vezetők fennhatósága alá. Mivel az ún. "adatvezérelt" marketing robbanásszerűen fejlődött, a marketingeseknek gyakran az IT-részleget megkerülve vezettek be magunknak automatizált, cloud-alapú megoldásokat. „Már azonban ennek a hátulütői is látszanak, és nem csak az üzemeltetést és az IT-irányítást megnehezítő shadow IT kialakulása miatt” ­- nyilatkozta a Garner kutatási alelnöke, Kimberly Collins.

Együttműködés = javuló megtérülés

Az kutatócég előrejelzéseinek egyik legfontosabb megállapítása, hogy az IT-val támogatott marketingberuházások megtérülése 25 százalékkal javul 2018-ig azoknál a vállalatoknál, melyeknél a CIO (Chief Information Officer) és a CMO (Chief Marketing Officer) szoros együttműködésben dolgozik. A B2C nagyvállalatok többségénél ugyanis akár 50 olyan alkalmazás is lehet, mellyel a marketingtevékenységet támogatják.

Ez már magában is probléma, hiszen az alkalmazások magas száma miatt az alkalmazásmenedzsment koncentrált megközelítést igényel ahhoz, hogy valóban hasznos is termeljenek. Ugyanakkor nem a marketingvezető kezében van a kulcs a digitális marketingtevékenység megújítására – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

A B2B értékesítés kulcsa a testre szabott kereskedelem

A vállalati vásárlók ugyanis személyre szabott ajánlatokat igényelnek. Ez szoros kapcsolatot feltételez az eladó és a vevő között, amely kedvezően befolyásolja az ügyfélélményt. A vevő mugyanis elvárja, hogy a szállító ismerje a problémáit, és arra egyedi (de legalábbis egyedinek látszó) megoldást kínáljon. Ez növeli a vevő elégedettségét, amitől javul a lojalitása – mindez pedig pozitívan hat a szállító jövedelmezőségre is. Az elégedett ügyfél ugyanis hajlamos többet költeni.

Ebben a digitális kereskedelmi platformok sokat segíthetnek. Ahhoz azonban, hogy valóban így legyen, ezek fejlesztésébe – és itt jön a CIO szerepe – integrálni kell a felhasználói szokások kezelését, információkat a vásárlásairól stb. Így lehet ugyanis felépíteni egy hatékony viselkedésalapú rendszert, amiben folyamatosan nyomon követhető az ügyfél igényeinek változása. Emellett az ilyen rendszerek újabb ügyfelekre is alkalmazható tudást biztosítanak a vállalatnak.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hét IT trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
Mire érdemes ügyelni az idén az informatikai trendek területén? Várhatóan még nagyobb lesz a big data, előretör a dolgok internete és elterjedőben lesz a biometrikus azonosítás.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo