Lecsapott az MNB az Union Biztosítóra

Az MNB tízmillió forintos felügyeleti bírságot szabott ki az Union Biztosítóra, illetve kötelezte kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjtarifájának újbóli meghirdetésére. A júliustól alkalmazandó díjtarifa alapján a biztosító ötnél több gépjármű esetén a nem természetes személy ügyfeleinek egyedi szerződésekként nem, csak flottás kötvénnyel teszi lehetővé a kgfb megkötését, amely megoldás jogszabálysértő.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) folyamatos felügyelése során ellenőrizte az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. (Union) 2023. július 1-étől kezdődő kockázatviselésekre vonatkozó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjtarifáját.

A jegybank ennek során megállapította, hogy a díjtarifa bevezető, általános rendelkezései olyan kikötést tartalmaznak, amely szerint egy jogi személy, egyéni vállalkozó vagy egyéni cég üzemben tartó részéről azonos kockázatviselési kezdetre, öt gépjárművet meghaladó járműcsoportnál a kgfb szerződés kizárólag flottaszerződésként köthető meg. A kifogásolt kikötés alapján az egyedi kgfb szerződés megkötését célzó ajánlatok a biztosító részéről – a díjtarifától való eltérésre hivatkozással – elutasíthatóvá válnának.

A kgfb-t nyújtó biztosítók azonban nem korlátozhatják az üzembentartó törvény általi szerződéskötési lehetőségeit, s nem szűkíthetik saját ajánlatbefogadási és szerződéskötési kötelezettségüket sem. Szerződési feltételeikben (díjtarifa-hirdetésükben) nem teremthetnek lehetőséget arra, hogy egyedi szerződésekre irányuló ajánlatok adott csoportját ne fogadják be, elvárva, hogy az üzemben tartók azokat flottaszerződési ajánlatként nyújtsák be.

A jogszabály ugyanis lehetőséget biztosít az ügyfél számára egyedi kgfb szerződések megkötésére akkor is, ha az általa biztosítandó gépjárművek csoportja megfelel a gépjárműflotta törvényi definíciójának. Az üzemben tartónak a kétféle – egyedi vagy flotta- – szerződés közötti választásához pedig olyan lényeges következmények is fűződnek, mint például, hogy a biztosított gépjárművek részt vesznek-e a bónusz-málusz rendszerben, avagy sem, miután csak az egyedi szerződések kerülnek besorolásra és nyilvántartásra a rendszerben.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo