Lecsapott az MNB az Union Biztosítóra

Az MNB tízmillió forintos felügyeleti bírságot szabott ki az Union Biztosítóra, illetve kötelezte kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjtarifájának újbóli meghirdetésére. A júliustól alkalmazandó díjtarifa alapján a biztosító ötnél több gépjármű esetén a nem természetes személy ügyfeleinek egyedi szerződésekként nem, csak flottás kötvénnyel teszi lehetővé a kgfb megkötését, amely megoldás jogszabálysértő.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) folyamatos felügyelése során ellenőrizte az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. (Union) 2023. július 1-étől kezdődő kockázatviselésekre vonatkozó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjtarifáját.

A jegybank ennek során megállapította, hogy a díjtarifa bevezető, általános rendelkezései olyan kikötést tartalmaznak, amely szerint egy jogi személy, egyéni vállalkozó vagy egyéni cég üzemben tartó részéről azonos kockázatviselési kezdetre, öt gépjárművet meghaladó járműcsoportnál a kgfb szerződés kizárólag flottaszerződésként köthető meg. A kifogásolt kikötés alapján az egyedi kgfb szerződés megkötését célzó ajánlatok a biztosító részéről – a díjtarifától való eltérésre hivatkozással – elutasíthatóvá válnának.

A kgfb-t nyújtó biztosítók azonban nem korlátozhatják az üzembentartó törvény általi szerződéskötési lehetőségeit, s nem szűkíthetik saját ajánlatbefogadási és szerződéskötési kötelezettségüket sem. Szerződési feltételeikben (díjtarifa-hirdetésükben) nem teremthetnek lehetőséget arra, hogy egyedi szerződésekre irányuló ajánlatok adott csoportját ne fogadják be, elvárva, hogy az üzemben tartók azokat flottaszerződési ajánlatként nyújtsák be.

A jogszabály ugyanis lehetőséget biztosít az ügyfél számára egyedi kgfb szerződések megkötésére akkor is, ha az általa biztosítandó gépjárművek csoportja megfelel a gépjárműflotta törvényi definíciójának. Az üzemben tartónak a kétféle – egyedi vagy flotta- – szerződés közötti választásához pedig olyan lényeges következmények is fűződnek, mint például, hogy a biztosított gépjárművek részt vesznek-e a bónusz-málusz rendszerben, avagy sem, miután csak az egyedi szerződések kerülnek besorolásra és nyilvántartásra a rendszerben.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo