Áfogó vizsgálatot végeztek a Wáberer Hungária Biztosító Zrt.-nél. A felügyelet megállapította, hogy a kgfb kapcsán a biztosító több esetben nem határidőben tájékoztatta a kötvény- és kárnyilvántartó szervet, illetve az üzembentartót, például a szerződés létrejötte, megszűnése, továbbá díjhátralék esetén. A kárnyilvántartások nem minden esetben tartalmaztak teljes körű, valós, naprakész adatokat, és a károsultak nem mindig kaptak határidőben kellően megindokolt kártérítési javaslatot vagy választ kártérítési igényükre.
Az informatikai biztonsági rendszernél hiányzott a kockázattal arányos vírusvédelem, a riasztások megfelelő kezelése, illetve a nem támogatott rendszerek teljes körű kivezetése. Nem biztosítottak megfelelő erőforrásokat a belső ellenőrzési feladatkör maradéktalan ellátásához, a megfelelőségi vezető pozíciója egy ideig betöltetlen volt, illetve hiányosságok merültek fel a belső szabályozottság kapcsán is.
A Wáberer Biztosító kgfb-díjkalkulációja nem tartalmazott minden kötelező elemet, valamint nem megfelelően írták le a felszámított partnerpótdíj jellemzőit sem. Az ügyfélpanaszok kezelése során nem mindig rögzítették megfelelően a szóbeli panaszokat, egyes panaszokat nem válaszoltak meg teljeskörűen, illetve a panasz elutasításakor nem minden esetben nyújtottak megfelelő tájékoztatást a fogyasztóknak a jogorvoslati lehetőségekről.
Az MNB a feltárt jogsértések miatt szabta ki a 14 millió forint felügyeleti és az 1 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot. Emellett a biztosítót kötelezték arra, hogy 2024. január 31-i határidővel írásban számoljon be a megtett intézkedésekről.