Az idén szeptemberben 3521 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 0,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első kilenc hónapban 16,3 százalékkal 39 317-re nőtt az új autók száma - közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató.
Az elmúlt pár hónapban többen arról cikkeznek, hogy a gépjármű-kereskedelem fellendülőben van. Reméljük, hogy a 2012 és 2013-as év meghozza végre a várva várt fellendülést, sajnos azonban a jelenlegi adatok még nem ezt mutatják. Az elmúlt 12 hónapban ugyanis 5,17 százalék volt a gépjármű-kereskedő cégek bedőlés aránya az egy évvel ezelőtti 4,45%-kal szemben - derül ki a Bisnode csoporthoz tartozó, PartnerControl döntéstámogató céginformációs szolgáltató elemzéséből.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn azt közölte az MTI-vel: továbbra is úgy gondolják, az idén a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, és az előrejelzett 10 százalék körül alakulhat. Az MGE közleménye szerint "az első kilenc hónap alapján óvatos örömmel látjuk, hogy a trend - kisebb botlásokkal - a kilábalás felé mutat akkor is, ha a volumen még messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne".
Az újszemélyautó-értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem kerültek elő.
Mivel a cégesgépjármű-piac fokozottan Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.
Folytatódott a motorkerékpár-piac visszaesése
Az MGE szerint a motorkerékpár-piac visszaesése az augusztusi minimális növekedés után ismét folytatódott. Éves összehasonlításban mintegy 8 százalék volt a szeptemberi csökkenés.
Harc a feketegazdaság ellen
Az MGE javaslatot tett a gazdaság fehérítése, így a legális kereskedők és szervizek több munkához juttatására, amely csökkenthetné jelentős versenyhátrányukat. Kiemelkedően fontosnak tartják a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését. Az MGE célja, hogy az anyagi racionalitás, a közlekedés biztonságának garantálása mellett valamennyi legális szereplő megtalálja a helyét a javítói szolgáltatások piacán, a legális szféra erősödhessen, versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön.
A nagyhaszonjármű-piac a tavalyi jelentős növekedés után még úgy is 5 százalékkal emelkedett az első kilenc hónapban, hogy szeptemberben 5 százalékkal csökkent. "Ez továbbra is azt jelenti, hogy ez a szegmens a várakozásaink feletti teljesítményt ért eddig el 2012-ben, ami - véleményünk szerint - elsősorban a magyar fuvarozók sikeres külföldi szerepvállalásának köszönhető" - véli az MGE.