A nagy presztízsű és nagy múltú német „Die Fabrik des Jahres” verseny mintájára negyedik alkalommal hirdette meg a GyártásTrend Magazin, és az azt kiadó PPH Media az ÉV GYÁRA versenyt, amelynek versenyidőszaka fél évet ölelt fel. Minden hazai termelőüzemmel rendelkező cég pályázhatott a meghirdetett 9 kategóriára, az összetett ÉV GYÁRA díjat pedig az a gyáregység nyerhette el, amely több kategóriában pályázott, és legalább az egyikben az első helyen végzett. Árbevétel szerint három összetett nyertest hirdettünk, idén is külön osztottunk ÉV GYÁRA díjat a 3 milliárd forint alatti, a 3–10 milliárd forint közötti és a 10 milliárd forint feletti éves nettó árbevétellel rendelkező cég körében.
ÉV GYÁRA lett:
ÉV GYÁRA 10 milliárd forint feletti éves nettó árbevétel kategóriában: Continental Automotive Hungary Kft.
ÉV GYÁRA 3–10 milliárd forint közötti éves nettó árbevétel kategóriában: Simon István e.v.
ÉV GYÁRA 3 milliárd forint alatti éves nettó árbevétel kategóriában: EMIKA Zrt.
Kategóriagyőztesek:
Legjobb menedzsmentfolyamatok (kategóriatámogató: MEWA): STI Petőfi Nyomda Kft.
Leginnovatívabb gyártó: Videoton Elektro-PLAST Kft.
Legjobb termelő: Continental Automotive Hungary Kft.
Legeredményesebb gyártástámogató: Hell Cégcsoport – Quality Pack Zrt.
Vevői elégedettség: EMIKA Zrt.
Dolgozói elégedettség: Duna-Dráva Cement Kft.
Beszállító kapcsolatok: Simon István e.v.
Energiahatékonyság (kategóriatámogató: CYEB): Continental Automotive Hungary Kft.
Ipar 4.0: Continental Automotive Hungary Kft.
A zsűri különdíja iparágformáló tevékenységéért: IQ Kecskemét Ipari Kutató Kft.
–
A vállalatirányítási rendszerből kinyerhető, számadatokra épülő pályázati adatlapokat november végéig kellett beküldeniük a cégeknek, összesen 63 kategóriapályázat érkezett. Ezt követően alakította ki a verseny szakmai partnere, a Process Solutions Kft. kategóriánként a három legjobb pályázatot benyújtó cégek shortlistjét.
Idén a nagyvállalati árbevételű cégek jelentkezése erősen felülreprezentált volt a többi kategóriához képest, így kimondottan erős volt a mezőny. A kiválasztott cégeket a PPH Media, a Process Solutions és a verseny további szakmai partnerei, az MTA SZTAKI és a CYEB szakemberei járták végig, hogy a helyszínen is auditálják a benyújtott adatokat, továbbá személyes benyomásokat szerezzenek a gyárak működéséről. Az eredményeket végül egy szakértőkből álló zsűri előtt prezentálták, akikkel együtt született meg a végleges döntés. A díjakat a gálán a zsűri tagjaitól vehették át a díjazott vállalatok.
Manapság nemcsak a fogyasztási cikkek piacán, de a vállalatok közti kereskedelemben is felértékelődnek a szolgáltatások, egy gyárnak ma már sokkal jobban kell domborítania erényeit, erősségeit a B2B szektorban is, mint az korábban jellemző volt.
Többek között ebben is nagy szerepe van az ÉV GYÁRA versenynek, amely évről évre lehetőséget nyújt a hazai gyártó üzemeknek arra, hogy megmérethessék magukat, és példásan működő folyamataikkal employer branding eszközöket kaphassanak a kezükbe, vagy akár beszállítói partnerkapcsolataik erősítését érhessék el.
A versenyben shortlistre került még: BOS Automotive Products Magyarország Bt., Hafner Pneumatika Kft., Mapei Kft., Videoton Battery Technologies Kft.
Idén a versenyzők között volt műanyagipari, autóipari gyártó, fémipari vállalat, ipari pneumatikával foglalkozó cég, élelmiszeripari, építőipari vállalatok és elektrotechnikai gyártók is.
A versenyt jövőre is meghirdeti a kiadó. Részletek: www.evgyara.hu