Ki írja meg a honlapodra szánt szöveget?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a tizedik rész.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbb cégvezető valamelyik alkalmazottjára bízza honlapja szövegének összeállítását, vagy saját maga készíti azt el. Ha nagy gyakorlatod van szövegírásban, szerkesztésben, akkor lehet hogy ez neked könnyen fog menni. A gyakorlatban azonban a cégtulajdonosok, de még a marketingesek közül is nagyon kevesen értenek a jó értékesítői szövegek írásához.

Ha „profit" keresel erre a célra, és egy reklámügynökségre akarod bízni a munkát, szembesülsz azzal, hogy:

  1. Horror áraik vannak
  2. A szövegeik nem a közvetlen értékesítésre koncentrálnak, hanem valamilyen érdekes, humoros ötletet próbálnak kitalálni, vagy a céged imázsának javítását tartanák szem előtt.

Neked azonban arra van szükséged, hogy megfizethető áron olyan szöveget írjanak neked, ami a vevőid problémáira koncentrál, megragadja figyelmüket és segíti az értékesítést.

Vannak már Magyarországon is olyan marketinges szövegíró specialisták, akik kis-középvállalatok igényeihez igazodva hatásos szövegeket írnak elfogadható áron. De közülük is csak azok jelentenek jó választást, akik az internet sajátosságait is figyelembe veszik, vagyis saját maguk is webmesterek. Van ugyanis egy olyan tényező, ami az újsághirdetések, reklámlevelek esetén nem számít, az interneten azonban nagyon nagy jelentősége van: ez pedig a Google kereső és a keresőoptimalizálás.

A honlap szövegének megírásánál nem elég csak a vásárlók szempontjait figyelembe venni. Egy honlap forgalmának akár 80-90 százaléka a Google keresőből származik. A Google azonban a honlapodon lévő szövegek alapján fogja eldönteni, hogy milyen kifejezésekre, és főleg hányadik helyen hozza fel a honlapodat a találati listájában.

A honlapodat készítő webmesternek kell tisztában lenni azzal, hogy hogyan lehet egy szöveget úgy összeállítani, hogy az látogatóid és a Google keresési szempontjainak egyaránt megfeleljen. A szabály viszonylag egyszerű: azoknak a kifejezéseknek kell a legtöbbször szerepelnie a honlapodon, amire szeretnéd, hogy a weblapod jó helyen jöjjön be e Google keresőben. Erről a korábbi cikkekben már olvashattál.

A keresőoptimalizáláshoz értő webmesterek több mint 90 százaléka azonban nem ért a szövegíráshoz. Ennek ékes példáját éppen saját honlapjuk jelenti, amin olyan szövegeket találhatsz, hogy:

„Cégünk legfőbb célja..." és „Cégünk szakterületei: Grafikai munkák, HTML programozás, CSS programozás, ..."

Egy ilyen webmester ugyanúgy nem ért a szövegíráshoz, mint az átlagemberek. Ha értene, akkor nem a saját cégét mutogatná, hanem arról írna, ami neked, a megrendelőnek fontos.

A honlap készítők szövegírási gyakorlatának hiánya érthető, hiszen a webmesterek több mint 90 százaléka a honlap technikai megvalósítását és a programozást tartja fő munkájának.

Mindenképpen olyan webmestert keress tehát, aki ismeri azt a szakterületet, amiben a te vállalkozásod tevékenykedik, és megfelelő szövegírási tapasztalata is van. Valószínű, hogy egy ilyen webmester nem a legolcsóbb lesz, de az általa készített honlapok sokkal jobb eredmény fognak nyújtani.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt, a hetediket itt, a nyolcadikat itt, a kilencediket itt olvashatja.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo