Ki írja meg a honlapodra szánt szöveget?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a tizedik rész.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legtöbb cégvezető valamelyik alkalmazottjára bízza honlapja szövegének összeállítását, vagy saját maga készíti azt el. Ha nagy gyakorlatod van szövegírásban, szerkesztésben, akkor lehet hogy ez neked könnyen fog menni. A gyakorlatban azonban a cégtulajdonosok, de még a marketingesek közül is nagyon kevesen értenek a jó értékesítői szövegek írásához.

Ha „profit" keresel erre a célra, és egy reklámügynökségre akarod bízni a munkát, szembesülsz azzal, hogy:

  1. Horror áraik vannak
  2. A szövegeik nem a közvetlen értékesítésre koncentrálnak, hanem valamilyen érdekes, humoros ötletet próbálnak kitalálni, vagy a céged imázsának javítását tartanák szem előtt.

Neked azonban arra van szükséged, hogy megfizethető áron olyan szöveget írjanak neked, ami a vevőid problémáira koncentrál, megragadja figyelmüket és segíti az értékesítést.

Vannak már Magyarországon is olyan marketinges szövegíró specialisták, akik kis-középvállalatok igényeihez igazodva hatásos szövegeket írnak elfogadható áron. De közülük is csak azok jelentenek jó választást, akik az internet sajátosságait is figyelembe veszik, vagyis saját maguk is webmesterek. Van ugyanis egy olyan tényező, ami az újsághirdetések, reklámlevelek esetén nem számít, az interneten azonban nagyon nagy jelentősége van: ez pedig a Google kereső és a keresőoptimalizálás.

A honlap szövegének megírásánál nem elég csak a vásárlók szempontjait figyelembe venni. Egy honlap forgalmának akár 80-90 százaléka a Google keresőből származik. A Google azonban a honlapodon lévő szövegek alapján fogja eldönteni, hogy milyen kifejezésekre, és főleg hányadik helyen hozza fel a honlapodat a találati listájában.

A honlapodat készítő webmesternek kell tisztában lenni azzal, hogy hogyan lehet egy szöveget úgy összeállítani, hogy az látogatóid és a Google keresési szempontjainak egyaránt megfeleljen. A szabály viszonylag egyszerű: azoknak a kifejezéseknek kell a legtöbbször szerepelnie a honlapodon, amire szeretnéd, hogy a weblapod jó helyen jöjjön be e Google keresőben. Erről a korábbi cikkekben már olvashattál.

A keresőoptimalizáláshoz értő webmesterek több mint 90 százaléka azonban nem ért a szövegíráshoz. Ennek ékes példáját éppen saját honlapjuk jelenti, amin olyan szövegeket találhatsz, hogy:

„Cégünk legfőbb célja..." és „Cégünk szakterületei: Grafikai munkák, HTML programozás, CSS programozás, ..."

Egy ilyen webmester ugyanúgy nem ért a szövegíráshoz, mint az átlagemberek. Ha értene, akkor nem a saját cégét mutogatná, hanem arról írna, ami neked, a megrendelőnek fontos.

A honlap készítők szövegírási gyakorlatának hiánya érthető, hiszen a webmesterek több mint 90 százaléka a honlap technikai megvalósítását és a programozást tartja fő munkájának.

Mindenképpen olyan webmestert keress tehát, aki ismeri azt a szakterületet, amiben a te vállalkozásod tevékenykedik, és megfelelő szövegírási tapasztalata is van. Valószínű, hogy egy ilyen webmester nem a legolcsóbb lesz, de az általa készített honlapok sokkal jobb eredmény fognak nyújtani.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt, a hetediket itt, a nyolcadikat itt, a kilencediket itt olvashatja.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo