Keletről keletre – terjeszkedik a szibériai diszkont-lánc

Lipcse külvárosában szibériai konszern nyitotta meg első németországi diszkont élelmiszer-boltját. Sok továbbit is terveznek, de piaci elemzők nem adnak nekik nagy esélyt.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A szibériai Krasznojarszkban 2009-ben alapított Torgservis Oroszországban, Kínában és Romániában összesen 800 diszkont élelmiszer-boltot üzemeltet már, tavalyi forgalmuk 1,3 Mrd. eurót tett ki. Az üzletek viszonylag korlátozott kínálatának 70 százaléka élelmiszer és azt német viszonylatban igazán olcsón kínálják: egy kiló (B-osztályúként megjelölt) disznóhúst három, fél kiló fasírthúst egy euróért. Nem véletlenül célozzák meg Németország keleti részét, ahol a lakosság vásárlóereje viszonylag kisebb, mint a nyugati tartományokban.

manager-magazin.de

Piaci elemzők vizsgálata szerint a lipcsei, Mere néven, egy Aldi-fiók helyén nyílt üzlet áruinak jelentős része Lengyelországból és Csehországból származik, ahol a beszerzési árak alacsonyabbak és vannak orosz termékek is. Minőségi gondokat a elemzők nem találtak, de meggondolandónak ítélték a másodosztályúként megjelölt húst, valamint az áruk összetételének hiányos megjelölését. Az orosz bolt egyébként nem hirdet: a cél a maximális takarékosság, az üzlet berendezésében is, hogy tarthassák az alacsony árakat.

Bődületes összeget tapsoltuk el a boltokban
18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét. A mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Szakértők nem adnak nagy esélyt a kezdeményezésnek, bár a Torgservis vagy 100 németországi üzletben gondolkodik. Szakmai körökben emlékeztetnek, hogy korábban több nagy német élelmiszerbolt-hálózat próbálkozott diszkont-fiókokkal, de a kísérletek nem jártak eredménnyel.

(Forrás: Focus, Lebensmittelzeitung)

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo