Ilyen lesz a holnap munkavállalója?

A maszkviselés és a tömeg kerülése beépül a magyarok közel 65 százalékának életébe, és ha nem muszáj, nem tömegközlekedéssel utaznak - derült ki az OTP Bank megbízásából készített online felméréséből. A kitöltők 70 százaléka odafigyel majd az immunrendszerének erősítésére, 65 százalékuk pedig fokozottabban fog figyelni idős rokonaira, ismerőseire is. Az emberek többsége továbbá már elvárja, hogy gyakrabban legyen lehetősége az otthoni munkavégzésre – ezek a magyar munkavállalók tervei a koronavírus miatt otthon töltött hónapokat követően.

(Fotó: Pexels.com)

 Az OTP Bank megbízásából készített online felmérés rámutatott arra, hogy a munkavállalók érzékenyebbek az egészségügyi biztonságra, mint valaha. A kitöltők negyede jelezte mindössze azt, hogy teljes biztonságban érezné magát, ha vissza kellene térnie a korábban megszokott munkakörnyezetébe. A kitöltők háromnegyede határozottan elvárja a munkáltatójától, hogy mindig legyen kihelyezett kézfertőtlenítő az irodákban, a kitöltők több mint fele pedig annak örülne, ha a munkáltató a munkába járás valamelyik alternatív módját támogatná (pl. bicikli, autó, kisbusz). Bár a megkérdezettek 63 százaléka maszkot fog viselni mindenhol, ahol szükséges, azt 69 százalékuk nem szeretné, ha a munkahelyén, zárt térben is maszkot kellene hordania.

Előnyös volt az otthoni munkavégzés 

A fentieket támasztja alá az is, hogy a kitöltők többsége kifejezetten pozitívan élte meg a home office-t. A válaszadók 48 százaléka jónak tartja, hogy kevesebb személyes találkozóval, így kevesebb utazással, egyszerűbben megoldhatóvá váltak a tárgyalások, állásinterjúk. A digitális eszközökre való átállást is elfogadta a kitöltők közel fele, akik azt is megjelölték, mindezek megmaradhatnának a jövőben is. Viszonylag sokan jelölték meg azt is pozitívumként, hogy csökkent a környezetszennyezés a kevesebb utazás és energiafelhasználás következtében. Erősen bizakodók a munkavállalók, kétharmaduk ugyanis úgy véli, gyorsan tud alkalmazkodni a munkahelyük a változásokhoz, így erre a jövőben is számíthatnak.

Az OTP Bank belső felmérése szerint a home office-ról hasonlóan vélekednek saját munkavállalói is. A banknál a járvány csúcsidőszakában 4996 munkavállaló dolgozott ebben a formában, ami nagyjából 50 százalékos arányt jelent. Ugyan a hatékonyságával nagyon elégedettek voltak, de az is fontos tapasztalat, hogy az irodai környezet nyújtotta személyes interakciók, találkozások sok munkakörnél elengedhetetlenek a közös munkában.

A járványhelyzet tapasztalatai alapján jelenleg is vizsgáljuk, hogy mi lehetne majd az irodai és az otthoni munkavégzés ideális aránya hosszú távonHa egy munkakör lehetővé teszi, kollégáinknak a jövőben ugyanúgy lesz lehetősége otthoni munkavégzésre, ahogy korábban is, de az elmúlt hónapok tapasztalatait is be fogjuk építeni a home office szabályzatunkba. A munkavállalói elkötelezettség növelésében továbbá az egészségvédelmi szempontok, a kollégák fizikai és mentális védelme is kiemelten fontos területek lesznek a jövőben” – mondta el Bertalan Imre, az OTP Bank HR igazgatója.

Az online felmérés is visszaigazolja mindezt, a résztvevők 85 százaléka azt szeretné, ha munkáltatója figyelne arra, hogy aki koronavírus-gyanús tüneteket mutat, semmiképp ne dolgozzon egy légtérben az egészséges munkavállalókkal. Az országos felmérésben az elvárt munkáltatói támogatások között helyet kaptak még a pszichológiai/mentális támogatások (14,8 %), a virtuális közösségi programok (11 %), valamint a korábban említett tömegközlekedési alternatíva támogatása (25 %) is.

A kutatásban résztvevők véleménye szerint a munkáltatók jövőbeni megítélése szempontjából kiemelt szempont lesz, hogy kiterjesztik-e az alkalmankénti otthoni munkavégzés lehetőségét szélesebb körben. A megkérdezettek 58%-a szeretné, ha többeknek lenne lehetősége otthonról dolgozni, a munkáltatók a közeljövőben ezzel könnyíthetnének a legtöbbet az életükön az elkövetkező időszakban.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo