ISO: önnél ezért nem működik

Az ISO rendszerekre általában szükséges rosszként tekintenek. Ha Ön is azt tapasztalja, hogy vállalkozásában a bevezetett rendszer nem hoz eredményeket vagy kevés pozitív hatását látja, akkor érdemes figyelni a szakértőnk által felsorolt tényezőkre.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

1. Rossz hozzáállás

Nagy a különbség a "kell" és a "szeretnénk" között. Még az irányítási rendszer kialakítása előtt tisztázni kell, hogy hogyan áll Ön ehhez a kérdéshez és milyen módon kommunikálja ezt a munkatársak felé. A rossz üzenetek és negatív hozzáállás kihat a későbbi működés eredményességére.

(Szakértőnk korábban 8 alapelvben összegezte, hogyan teremthetők meg a minőségirányítás alapjai a cégben. Önöknél megvannak?)

2. Nincs megfelelő terv

Épp úgy, mint bármely más projekt esetében, az irányítási rendszereknél is szükség van reális terv kidolgozására ahhoz, hogy az meghozza a várt eredményeket. Amikor egy vállalkozó elindítja saját üzletét, kidolgoz egy részletes üzleti tervet, amiben lépésről lépésre megfogalmazza, hogy mikor, mit és milyen eszközökkel fog véghezvinni annak érdekében, hogy a vállalkozás sikeres legyen és megtérüljön a befektetett tőke és energia. Ez a minőségirányításban és más irányítási rendszerek esetében is így van. A recept pedig egyszerű: egy jól kidolgozott terv nagyobb valószínűséggel vezet sikerhez, mintha csak a lehetőségeket latolgatjuk és az érzéseink után megyünk.

3. Irreális elvárások

"Kell egy minőségirányítási rendszer 3 hónap alatt. Az egész cég ezen fog dolgozni, megírunk egy tucat szabályzatot és a Kézikönyvet. Ennyi az egész! Nem?" Nem! Mielőtt nekilát, szükség van a cég módszeres felmérésére ahhoz, hogy képet kapjon annak jelenlegi helyzetről. E nélkül nincs reális terv és korrekt rendszerkialakítás sem. Pláne nem kivitelezhető a dolog 3 hónap alatt!

4. Vezetői elkötelezettség hiánya

Az irányítási rendszerszabványok leírják, hogy a felső vezetésnek bizonyítania kell elkötelezettségét a rendszer működtetése és folyamatos fejlesztése mellett. Ehhez nem elég "csak megírni és kifüggeszteni a Politikát", cége filozófiáját. (Vannak helyzetek, amikor az egyszemélyi döntés az üdvözítő, van, amikor jobban járunk, ha bevonjuk a munkatársakat. Szakértőnk segít, mi szól az egyik és a másik mellett.)

5. Munka, a megszokott módon

A rutin jó, ha van. Azonban a szabályozások olyan előíró dokumentumok, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni a feladatvégzés során. Hiába aktualizálja a szabályzatokat, ha senki nem használja őket. Ennek az egyik következménye az "utólagos papírozás" és a szabályozások utólagos módosítása lesz. Nem véletlenül fogják azt gondolni a cégében, hogy felesleges papírgyártás folyik.

6. Ügyfelektől érkező visszajelzések hanyagolása

Az elégedett és visszatérő ügyfél minden sikeres vállalkozás szívügye. Az ügyfelek megérdemlik, hogy figyeljen rájuk. A minőségirányítási rendszerben a vevői visszajelzések és az ügyfélelégedettség-mérés megmutatja, mennyire jó számukra az Ön terméke vagy a szolgáltatása. Segít abban, hogy bevonja a vevőit cége működésének javításába, fejlesztésébe. Emiatt nem mindegy, hogy hogyan kéri ki az ügyfeleitől az információkat és az sem, hogy mihez kezd majd a kapott pozitív és negatív visszajelzésekkel.

Kohl Zsuzsanna

Minőségirányítási szakértő

www.kontrolpont.hu

 

Módosul a minőségirányítási szabvány
Módosul a minőségirányítási rendszerre vonatkozó ISO 9001 nemzetközi szabvány. A változás hatással lesz azokra a magyar vállalkozásokra és szervezetekre is, ahol a szabvány szerinti minőségirányítási rendszert működtetnek. A szabvány jelenlegi tervezete felszámolja a vastagon nyomtatott dokumentációs kultúrát és a téves értelmezésből adódó rossz gyakorlatokat.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo