Hogyan írj termékleírást?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a kilencedik rész.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az előző cikkben arról volt szó, hogy komoly hibát követsz el, ha cégedről, a termékeidről írsz, és nem azokról az előnyökről, amit az ügyfeleid számára kínálsz. Ebben még a nagy multik is komoly hibákat követnek el. Sok százezer, sőt több millió forintot szánnak pl. egy katalógus vagy honlap elkészítésére, de a termékeiket, a szolgáltatásaikat ismertető szövegek az esetek többségében bizony rosszul vannak megírva. Higgy nekem, 15 éve foglalkozom katalógusok fordításával, összeállításával!

Nézzünk egy konkrét példát a sok ezerből. Az interneten találomra kiválasztottam egy sajtóanyag egyetlen részletét, amely egy csúcskategóriás méregdrága televízió egyik funkciójáról szól. Így hangzik az eredeti (a gyártóra utaló eredeti neveket szándékosan kihagytam):

„WiFi média csatlakozó: vezeték nélküli átvitel a PC és a TV között

A WiFi média csatlakozás egy vadonatúj funkció, amely cégünk minden felső kategóriás televíziójában megtalálható. Vezeték nélküli WiFi kapcsolatot tesz lehetővé, amely a kiváló minőségű HD tartalmakat a laptopról cégünk felső kategóriás televízióra sugározza. A maximális támogatott felbontás 720p, és a kép késleltetése kevesebb mint 3 másodperc. A WiFi Média Csatlakozó ideális funkció képek és prezentációk vagy szöveges fájlok megjelenítésére a család és barátok számára a nappali szoba kényelmében. Minden egyszerűen megy, vezetékek nélkül, csak a WiFi kapcsolatnak és egy speciális szoftvernek köszönhetően, amelyet az első használat előtt kell a laptopra telepíteni."

Ennyi a szöveg. Most szeretném tőled megkérdezni, hogy miről olvastál? Mi volt az a funkció, amit a cég leírt? Vissza tudod idézni? El tudod mondani? Vagy unalmasnak találtad a szöveget, és átugortad?

Akkor most szeretném megmutatni neked, hogy lehet ezt másként megfogalmazva, érdekesen megírni:

„Szeretnéd, ha a PC-den lévő kedvenc videóidat kábelgubanc nélkül nézhetnéd meg a nagyképernyős tévéden?

Nincs bosszantóbb annál, mint amikor kedvenc filmjeid, fotóid lényege veszik el, mert számítógéped vagy laptopod kisméretű monitorán nézed azokat. Megoldást jelenthet, ha a komputered rákötöd a televíziódra egy megfelelő kábellel, de ez a legtöbb esetben komoly gondokkal járhat. Miért kellene például egy drága kábelt vásárolnod, hogy összeköthesd a szoba egyik felében lévő asztali számítógépedet a szoba másik felében lévő televízióddal? Ha a laptopod rövid kábellel kötöd össze a TV-vel, akkor vagy túl közelről kell nézned a képet, vagy rádiós egeret és billentyűzetet kell venned ahhoz, hogy megfelelő távolságból nézhesd a tévét.

Cégünk felső kategóriás televíziói ötletes megoldást kínálnak ezekre a problémákra. Minden televíziónkhoz ingyen adunk szoftvert, amit csak fel kell telepítened a PC-dre. Ez a program a laptopod vagy asztali komputered képernyőjének tartalmát vezeték nélküli jelátvitellel átsugározza a televíziódra, gyakorlatilag kivetíti a PC képét. Ennek a vezeték nélküli kapcsolatnak egyetlen hátránya, hogy a képnek 2 másodpercnyi késleltetése van.

Így már kényelmesen megmutathatod családodnak, ismerőseidnek kedvenc fotóidat, üzleti prezentációt tarthatsz, vagy foteled kényelméből nézhetsz akár 720p felbontású HD videókat nagyképernyős televíziódon."

Látod, hogy mi a különbség? Az eredeti szöveg szárazon felsorolja a termék funkcióit, a vevő azt érzi belőle, hogy a terméket rá akarják sózni. A másik viszont arra koncentrál, hogy mi haszna van belőle a vásárlónak, milyen problémájára kínál megoldást!

A nagy cégek termékismertetői is lehetnének tehát sokkal hatékonyabbak, de ők inkább milliárdokat költenek nevük reklámozására, és hogy vevőikkel elhitessék: termékeik csak jók lehetnek.

Te azonban nem tudsz több százmilliót költeni arra, hogy megszerezd a vásárlóid, megrendelőid bizalmát. Neked ezért az a legfontosabb, hogy megfelelő formában szólítsd meg a vásárlóidat.

A fenti példát nem csak televíziókra lehet alkalmazni. Nézzünk más példákat is! Számtalan hotel honlapján találkozhatsz például ilyesmivel: „Szállodánk 54 szobával, sportolási lehetőségekkel és szórakoztató programokkal várja vendégeit."

Ez egy tipikus „rossz lelkiismeret" honlap. Azzal kezdi, hogy mit kínál a szálloda, nem azzal, amit a vendég várna el tőlük. Hogyan lehetne a vendégek igényeire koncentrálni? Például:

„Fél attól, hogy pont szabadsága alatt lesz rossz az időjárás, és egész nap a szállodai szobájában unatkozhat? Nálunk ez nem fordulhat elő! Szállodánkban nem csak az olyan közkedvelt sportolási lehetőségeknek hódolhat fedett pályán, mint a tenisz, úszás, body building, aerobic, de kipróbálhatja az íjászatot, minigolfot, korcsolyázást is. Ha pedig elfáradt a sok testmozgásban, szakképzett masszőrjeink kényeztetik Önt wellness klubban."

Azért persze lehet látni jó példákat is. A dezodorok piacán az Axe nem véletlenül szerzett piacvezető helyet. Reklámjai nem arról szólnak, hogy a gyártó hogyan érte el, hogy ne izzadjunk 24 órán át, hanem arról, hogy: "Ha Axe dezodort használsz, bomlanak majd a csajok utánad!"

Ne feledkezz meg erről a saját honlapodon sem. A weboldalad szövegének van a legnagyobb jelentősége, ez jelenti a legnagyobb munkát és a legnagyobb gondot.

De ez az, ami az ügyfeleket hozza a számodra.

A honlap felprogramozása, a webdesign elkészítése sokkal egyszerűbb feladat, mint a szöveg megírása, ami heteket is igénybe vehet. A "Legyél büszke a honlapodra" hírlevél cikksorozat szövegének megírása például nekem több mint 90 munkaórámat vette igénybe, pedig sok éves újságírói gyakorlatom van.

A honlapod kivitelezése során tehát a legnagyobb figyelmet a szövegnek szenteld. A szövegírás azonban nem egyszerű feladat, így minden honlap esetében az jelenti a gondot, hogy: Ki írja meg a honlapodra szánt szöveget?

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt, a hetediket itt, a nyolcadikat itt olvashatja.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo