A nagymúltú svájci óraipar, a maga minőségi, de drága termékeivel sokáig idegenkedett az okosóráktól, sőt: egyes cégek abból indultak ki, hogy ez a divatos újdonság hamarosan kimegy a divatból. A piac alakulása azonban rájuk cáfolt, így két nagy vállalkozás, a TAG Heuer és a kevésbé ismert genfi Fréderique Constant is felvett választékába ilyen órákat.
Sikerrel: a TAG Heuer tavaly már mintegy 150.000 ilyen órát adott el a Constant 20.000-et és az üzlet további növekedésére számítanak. Az új órákat is “Swiss made” jelzéssel hozzák forgalomba, bár szoftverük amerikai partner-cégtől származik és a Constant már két éve a japán Citizen konszern tulajdonában van.
Az olcsóbb órákat gyártó Swatch továbbra is idegenkedik a telefonként is müködő okosóráktól, de saját operációs rendszerén dolgozik, amellyel óráik alkalmasak lesznek más készülékek vezérlésére. Az első modellek várhatóan az év végén kerülnek forgalomba.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)