Szépség előny, méghozzá olyan előny, amelyet forintosítani is lehet. Azt már korábbi kutatások is bebizonyították, hogy a szép emberek könnyebben építenek karriert. Amerikai kutatók már néhány évvel ezelőtt bebizonyították, hogy a sikeres karrier építésében a szép arc kiemelt szerepet játszik. Összegezve a kutatás eredményeit, azt találták, hogy a szép emberek sikeresebbek a karrierjükben, és ez azután sem változik, hogy szépségük a korral együtt halványodni kezd. Néhány éve azonban az MIT (Massachusetts Institute of Technology) kutatói ennél is tovább mentek: megvizsgálták, hogy a szép külsőnek van-e hatása azokra, akik - elméletben – csak a hideg számok és a menedzsment profizmusa alapján döntenek arról, hogy finanszíroznak-e egy induló startupot.
Az eredmények meglepőek: a The Proceedings of the National Academy of Sciences magazinban korábban megjelent kutatásból ugyanis kiviláglott, hogy sokkal nagyobb az esélye a befektetők meggyőzésének, ha a tőkére vágyó startupot egy helyes férfi képviseli, mint ha egy nő, vagy egy kevésbé szép férfi. A férfiak 60 százalékkal nagyobb arányban mutattak be sikerrel egy prezentációt, mint a nők. Az 521 befektetőt felmérő kutatássorozatban elvégeztek egy kontrollált kísérletet is, ahol csak a prezentációt felolvasók hangja volt hallható. Ebben a sorozatban 68 százalékkal több esetben választották a férfi prezentálót a kutatás alanyai.
A nemek között abban viszont nincs különbség, hogy a külső megjelenés mindkét esetben döntő lehet: a vonzóbb külsejű prezentálók 36 százalékkal magasabb arányban arattak sikert a befektetők meggyőzésében.