Hányan hagyják ott a honlapod 5 másodpercen belül?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a harmadik rész.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy átlagos honlap lepattanási aránya 40 és 60 százalék között mozog. Ez azt jelenti, hogy a látogatóid fele 5 másodpercnél kevesebb időt tölt el a honlapodon. A magas visszapattanási aránynak két oka van:

1. otthagynak a látogatóid (főként a Google keresőből érkezők) ha nem azt találják a honlapon, mint amire szükségük lett volna. Az egyik nyomdai honlapomra például rengeteg látogató érkezett „műnyomó papír" kifejezésre, de azonnal vissza is fordultak, hiszen a nyomda nem árulta, hanem kiadványaiban használta a műnyomó papírt. Az internetezők így nem azt találták, amit kerestek, vagyis a papírvásárlási lehetőséget.

2. akkor is lepattannak az olvasóid, ha nem elég érdekes a honlapod ahhoz, hogy megragadja a figyelmüket. Az unaloműzésből szörfölgetők figyelmét is meg lehet ragadni, de ehhez megfelelő tartalomra van szükség.

A legkevésbé megfelelő tartalom a teljesen felesleges, de annál elterjedtebb „Üdvözöljük weboldalunkon" mondat. Te melyik oldalon maradnál inkább szívesen, amely azzal indít, hogy „Üdvözöljük honlapunkon!", vagy azon, amin azt olvashatod „Hogyan fogyj le éhezés nélkül 2 kilót egy hónap alatt?

A weboldalad hatékonyságát jelentősen csökkenti, ha szerkezete késlelteti a hasznos vagy érdekes információk megtalálását. Ilyen szerkezeti hibák lehetnek:

a. Belépő oldal - ami inkább kizáró oldal

Igazi merénylet a honlapok ellen az úgynevezett belépő oldal alkalmazása. Biztos te is találkoztál már olyan megoldással, mikor egy cég honlapján egy ilyen felirat fogadott:

Átlagos Kft.

BELÉPÉS

Csak az internetezők szokásait egyáltalán nem ismerők követik el az ilyen szarvashibát. Az ilyen honlapok statisztikáját megnézve azt láthatod, hogy a látogatók körülbelül fele visszafordul a belépő weboldalról, és nem lép be a honlapra. Tehát a „belépő oldalt" helyesebb lenne inkább „kizáró oldalnak" nevezni.

Ugyanilyen hibának bizonyulhat a többnyelvű honlapok elején az a weblap, ahol semmi más nem található, csak a nyelvválasztás lehetősége.

b. Flash bevezető - szép de kinek van erre szüksége?

A fentihez hasonlóan káros, csak éppen tetszetősebb, ha a weboldaladnak funkció nélküli Flash bevezető animációja van, amelynek betöltésére a látogatódnak több másodpercet kell várnia. Talán megmenti az oldalad, ha van egy „Bevezető átugrása" gomb, de a látogatók nagy része még ezzel sem bajlódik, egyszerűen otthagyja a honlapod. Az internetezők nem szépen beforgó grafikákat akarnak, hanem érdekes információkat, megoldásokat problémáikra, igényeikre.

A fenti két szarvashiba mellett azzal tudod a legtöbb potenciális vásárlót elveszíteni, ha egy weboldalon egyszerre az összes tevékenységi körödet népszerűsíteni akarod. A cégek 90 százaléka azonban mégis ilyen bemutatkozó oldalt készíttet magának. Következő cikkünkben majd részletesebben megvizsgáljuk, hogy miért rossz egy ilyen honlap.

c. Nem megfelelő tárhely

Ha a honlapodat egy lassú szerverre teszed, ahonnan lassan töltődik be, akkor előfordulhat, hogy a hasznos tartalom betöltődéséig (főként ha az oldalon kép vagy videó van) nem vár a látogató, hanem otthagyja azt. A lassú betöltődési idő a Google helyezésedet is lerontja, de erről majd később lesz még szó.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt olvashatja, a második részt pedig itt.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo