A vállalkozók egyik fő jellemzője, hogy maguknak vágják az ösvényt. Nem követnek senkit, nem várnak engedélyre, vagy arra, hogy valaki megcsinálja nekik, amire vágynak.
Gondolj a saját életedre. Indítottál iskolarádiót, mert hiányoltad, hogy nincs ott, ahova te jársz? Szerveztél hatalmas farsangi mulatságot a teljes baráti körnek zenével, dekorral, tematikával, játékokkal? Ha a munkahelyeden fut egy projekt, te vagy az, aki kézbe fogja a kantárt és „a lovak közé csap”?
Mindez azt mutatja, hogy megvalósító típusú ember vagy, ami mondhatni elengedhetetlen a sikeres vállalkozói léthez.
A vállalkozóknak is szüksége van rá, hogy innovatív és szokatlan módon oldjanak meg problémákat. Az üzleti életben való túléléshez muszáj találékonynak lenni.
Feltüzel a kudarc
Senki nem szeret elbukni, de van egy nagy különbség a vállalkozó szellemű emberek és a többiek között: előbbieket motiválja, ha nem sikerül valami elsőre. Nem próbálnak mást okolni a kudarcukért, nem magyarázkodnak, és ami a legfontosabb, nem adják fel.
A kudarcnak nem feltétlenül van köze ahhoz, hogy mennyire tehetséges valaki, vagy éppen mennyire keményen dolgozik.
A szenvedélynek köszönhető, hogy kockázatot vállalsz, vagy hosszabb távon is képes vagy dolgozni valamiért. Egy vállalkozó számára a szenvedély azt is jelenti, hogy mélyen hisz abban, amit csinál, így képes folyamatosan a nagyobb célra fókuszálni, ami pedig az akadályok leküzdésében segít.
Ha képes vagy valamin éjjel-nappal dolgozni, nem azért, mert közel a határidő, hanem mert rettentően érdekel a dolog, ha volt már, hogy külső nyomás nélkül úgy döntöttél, inkább lemondasz egy baráti találkozót, mert elmerültél a munkában, na akkor szenvedélyesen csinálod.
Biztos jelek
Főként gyerekként ezt inkább problémaként dörgölik az emberek orra alá, de valójában nem baj, ha unatkozni kezdesz, amikor
Gyakran szóltak rád az iskolában, mert nem figyeltél az órán? Soha nem tudtak lekötni azok a tantárgyak, amelyekben nem érezted, hogy az ott megszerzett tudást valamiképpen használni tudod majd a vizsga vagy témazáró után is? Ez is egy jel!
Bár az üzleti magazinok tele vannak egyéjszakás sikerekkel, valójában a vállalkozók többségének évekre, sőt, akár évtizedekre volt szüksége ahhoz, hogy összehozzák a ma már jövedelmező, esetleg világhírű bizniszt. Bukás nélkül kevesen lesznek sikeresek, és ha meg is van a tuti üzlet, akkor is eltart egy darabig, amíg az hasznot kezd termelni.
„Go big or go home” típus vagy
Vannak azok, akik gyakran vállalják az „all in”-t a pókerben. Akik ha elkezdnek kocogni, azért teszik, mert le akarják futni a maratont. A többség számára ez a mentalitás furcsa lehet, de valójában
a nagyban gondolkodás képessége, amire szükség van ahhoz, hogy felépíts egy sikeres vállalkozást.Az, hogy képes vagy kockázatot is vállalni azért, hogy elérd a nagy célokat persze nem jelenti , hogy vakmerő lennél. Egy sikeres vállalkozó minimalizálja a veszélyeket például azzal, hogy megfelelő emberekkel veszi körül magát, akik kísérik az úton.
Előfordult már veled, hogy nem önszántadból hagytál ott egy munkahelyet? Nos, ez is lehet jó jel. Persze nem akkor, ha a teljesítményeddel volt a gond. De ha a panaszok alapja az volt, hogy nem engedelmeskedtél a vezetőd utasításainak – és neked lett igazad –, túlságosan sokat akartál fejleszteni ahelyett, hogy a megszokott folyamatokat követted volna, akkor lehet, hogy jobban mennek majd a dolgok, ha a saját főnököd lehetsz.
A suliban sorra nyerted a tanulmányi vagy sportversenyeket, de mégis többet akartál? A munkahelyeden folyamatosan te vagy a hónap dolgozója, de még ez is kevés? Ez azért lehet, mert vágysz a győzelemre. A győzelem pedig, bármekkora is, rövid életű adrenalin löket, ezért mindig újabbakra van szükség. Ezért van az, hogy a sikeres vállalkozók többsége újabb és újabb üzletekbe kezd – hogy újból érezzék a semmiből valamit építés izgalmát és a mámort, amikor az sikeressé válik.