Ennél drágább már nemigen lesz a kötelező

2016 első negyedévében a személygépkocsikra kötött kgfb-szerződések éves díja 31 600 forint volt, ami 31 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor regisztrált 24 100 forintos összeget. A Netrisk.hu statisztikái szerint az évközi kötések közel kétharmadát jelentő azonnali (az autó vásárlásakor végrehajtott) kötések átlagdíja az első három hónapos időszak során már 37 ezer forint felett alakult. Az év első három hónapja ugyanakkor már érdemi díjemelkedés nélkül telt el.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Opel Ampera: nagy siker volt 2012-ben
(fotó: wikipedia)

„Tavaly ilyenkor sokan erős túlzásnak tartották előrejelzést, amelyben 2016-ra már 30 ezer forint feletti átlagdíjakat prognosztizált, ám a romló káradatok hatásait a biztosítók  fokozatosan kénytelenek voltak érvényesíteni a tarifáikban” – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk. hu vezérigazgatója. Az autósok számára ugyanakkor kedvező jel, hogy miközben tavaly egész évben folyamatosan nőttek az átlagdíjak, addig idén az év kezdete óta hétről hétre gyakorlatilag egy szinten mozognak a átlagdíjak. „Elképzelhető tehát, hogy a jelenlegi, immár hónapok óta észlelt 32 ezer forint körüli szint egy új egyensúlyi állapot beállását jelzi” – hangsúlyozta a szakértő.

Év közben az ügyfelek alapvetően két okból kötnek kgfb-szerződést: vagy a jármű tulajdonjogának megszerzésekor (ezt nevezik azonnali kötésnek), vagy a már meglévő szerződés évfordulóját megelőzően elvégzett díjszámítás nyomán, (ezt nevezik évfordulós kötésnek). Míg az utóbbiak esetében átlagosan 24 800 forintért szerződtek az autósok, az összes szerződés közel kétharmadát kitevő azonnali kötések átlagosan 37 500 forinton születtek, ami az előbbiek díjának több mint másfélszerese.

A drágábban kötött azonnali szerződések átlagdíja az év eleje óta fokozatosan mérséklődik. Ez a csökkenés azonban az összes szerződés átlagdíjában nem mutatkozik, mivel élénkül az autópiac: az új autók eladása 15, a használt autók hazai adásvétele 17, míg az használtimport 24 százalékkal haladta meg a tavaly ilyenkor mért szintet. A frissen vásárolt autók kötelezője pedig az azonnali szerződések számát növeli, vagyis egyre többen kötnek magasabb átlagdíjon kgfb-t.

Egy forint elmaradás, százezres ráfizetés
Egyetlen forint hiány miatt is megszűnhet a kgfb-biztosítás, s ennek következtében több tíz-, de akár százezer forintos fedezetlenségi díjat varrhatnak a hátralékosok nyakába. A CLB összeszedte azt a hét hibát, amit a biztosításban rendre elkövetnek az autósok. Kétmillió járműtulajdonosnak kell résen lennie ezekben a napokban.
Az, hogy az azonnali kötések átlagdíja magasabb, nagyrészt a két szegmens eltérő bonus-malus szerkezetének köszönhető: Míg az évfordulós kötések esetében az érintett autók közel harmadára bonus 10-es fokozaton kötnek kötelezőt, ez az arány az azonnali kötések esetében mindössze 8 százalék. Ebben a csoportban ugyanis messze az A0 besorolásnak a legmagasabb az aránya: 73 százalék.

„Az idei év hátralévő részében a kötelező biztosítás átlagdíja várhatóan már jóval kisebb mértékben emelkedik tovább, mint a korábbi időszakban: év végére a mostani átlagos díjszint legfeljebb néhány százalékkal kerül feljebb, megközelítve a 33-34 ezres értéket – jelzi előre a Netrisk.hu vezérigazgatója. „A díjak jelentősebb megugrására a következő években sem számítunk: további kisebb, egyszámjegyű mértékű díjkorrekció továbbra is jelen lesz a piacon, de ennek üteme jelentősen nem fogja meghaladni a kárinfláció mértékét.”

Négyszer annyit fizethetnek a fuvarozók
A biztosítók tavaly novemberben jelentették be, hogy 2015-höz képest az idén lényegesen magasabb kötelező biztosítási díjjal kell számolniuk a fuvarozóknak. Sok cég 100 százalékos díjemelkedésről számolt be a NiT Hungary felmérésben , a lapunknak nyilatkozó szakértő és ágazati szereplők szerint azonban olykor ennél is nagyobb mértékű a díjemelés, ami ellehetetleníti a kisebb vállalkozásokat. A helyzeten a baleseti adó eltörlése segíthetne.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo