Ennél drágább már nemigen lesz a kötelező

2016 első negyedévében a személygépkocsikra kötött kgfb-szerződések éves díja 31 600 forint volt, ami 31 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor regisztrált 24 100 forintos összeget. A Netrisk.hu statisztikái szerint az évközi kötések közel kétharmadát jelentő azonnali (az autó vásárlásakor végrehajtott) kötések átlagdíja az első három hónapos időszak során már 37 ezer forint felett alakult. Az év első három hónapja ugyanakkor már érdemi díjemelkedés nélkül telt el.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Opel Ampera: nagy siker volt 2012-ben
(fotó: wikipedia)

„Tavaly ilyenkor sokan erős túlzásnak tartották előrejelzést, amelyben 2016-ra már 30 ezer forint feletti átlagdíjakat prognosztizált, ám a romló káradatok hatásait a biztosítók  fokozatosan kénytelenek voltak érvényesíteni a tarifáikban” – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk. hu vezérigazgatója. Az autósok számára ugyanakkor kedvező jel, hogy miközben tavaly egész évben folyamatosan nőttek az átlagdíjak, addig idén az év kezdete óta hétről hétre gyakorlatilag egy szinten mozognak a átlagdíjak. „Elképzelhető tehát, hogy a jelenlegi, immár hónapok óta észlelt 32 ezer forint körüli szint egy új egyensúlyi állapot beállását jelzi” – hangsúlyozta a szakértő.

Év közben az ügyfelek alapvetően két okból kötnek kgfb-szerződést: vagy a jármű tulajdonjogának megszerzésekor (ezt nevezik azonnali kötésnek), vagy a már meglévő szerződés évfordulóját megelőzően elvégzett díjszámítás nyomán, (ezt nevezik évfordulós kötésnek). Míg az utóbbiak esetében átlagosan 24 800 forintért szerződtek az autósok, az összes szerződés közel kétharmadát kitevő azonnali kötések átlagosan 37 500 forinton születtek, ami az előbbiek díjának több mint másfélszerese.

A drágábban kötött azonnali szerződések átlagdíja az év eleje óta fokozatosan mérséklődik. Ez a csökkenés azonban az összes szerződés átlagdíjában nem mutatkozik, mivel élénkül az autópiac: az új autók eladása 15, a használt autók hazai adásvétele 17, míg az használtimport 24 százalékkal haladta meg a tavaly ilyenkor mért szintet. A frissen vásárolt autók kötelezője pedig az azonnali szerződések számát növeli, vagyis egyre többen kötnek magasabb átlagdíjon kgfb-t.

Egy forint elmaradás, százezres ráfizetés
Egyetlen forint hiány miatt is megszűnhet a kgfb-biztosítás, s ennek következtében több tíz-, de akár százezer forintos fedezetlenségi díjat varrhatnak a hátralékosok nyakába. A CLB összeszedte azt a hét hibát, amit a biztosításban rendre elkövetnek az autósok. Kétmillió járműtulajdonosnak kell résen lennie ezekben a napokban.
Az, hogy az azonnali kötések átlagdíja magasabb, nagyrészt a két szegmens eltérő bonus-malus szerkezetének köszönhető: Míg az évfordulós kötések esetében az érintett autók közel harmadára bonus 10-es fokozaton kötnek kötelezőt, ez az arány az azonnali kötések esetében mindössze 8 százalék. Ebben a csoportban ugyanis messze az A0 besorolásnak a legmagasabb az aránya: 73 százalék.

„Az idei év hátralévő részében a kötelező biztosítás átlagdíja várhatóan már jóval kisebb mértékben emelkedik tovább, mint a korábbi időszakban: év végére a mostani átlagos díjszint legfeljebb néhány százalékkal kerül feljebb, megközelítve a 33-34 ezres értéket – jelzi előre a Netrisk.hu vezérigazgatója. „A díjak jelentősebb megugrására a következő években sem számítunk: további kisebb, egyszámjegyű mértékű díjkorrekció továbbra is jelen lesz a piacon, de ennek üteme jelentősen nem fogja meghaladni a kárinfláció mértékét.”

Négyszer annyit fizethetnek a fuvarozók
A biztosítók tavaly novemberben jelentették be, hogy 2015-höz képest az idén lényegesen magasabb kötelező biztosítási díjjal kell számolniuk a fuvarozóknak. Sok cég 100 százalékos díjemelkedésről számolt be a NiT Hungary felmérésben , a lapunknak nyilatkozó szakértő és ágazati szereplők szerint azonban olykor ennél is nagyobb mértékű a díjemelés, ami ellehetetleníti a kisebb vállalkozásokat. A helyzeten a baleseti adó eltörlése segíthetne.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo