Elektromos furgonnal bővült a Foxpost flottája

Útnak indult az első elektromos MAN furgon Magyarországon. A tervek szerint Budapesten és az agglomerációjában két műszakban dolgozik majd, naponta kétszer 80–90 kilométert tesz meg a Foxpost színeiben.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A meglévő flottáját szerette volna korszerűbbé és megbízhatóbbá tenni a csomagautomatákat üzemeltető cég. Az egyik sofőr javaslatára próbálták ki a MAN által biztosított tesztjárműveket, amik olyan meggyőző eredményeket produkáltak, hogy már tavaly vásároltak TGE furgonokat. A Foxpost flottája 20 járműből áll, az átlagéletkoruk mindössze két év és az új járművek beszerzésekor is csupán hároméves üzemeltetési ciklussal számolnak. „Ennek is köszönhető, hogy az egyetlen csomagra jutó széndioxid-kibocsátásunk 0,2 kg, ami abszolút piacvezető érték: az átlagos volumen 0,80 – 1 kg a szegmensben” – mondta Bengyel Ádám, a Foxpost ügyvezető igazgatója.

„Ebben az évben közel 2 millió csomagot szállítunk majd, ami rekord a cég életében. Ezek jelentős részét Budapesten, ahol az új elektromos furgonunk is dolgozik. Izgalmas projektként tekintünk az ország első ilyen járművének üzemeltetésére. Ugyan a MAN szakemberei komoly háttérszámításokkal segítették a döntésünket, mégis egy új, eddig ismeretlen utat járunk be együtt. Járműveink többsége napi 400–600 kilométert fut, így kiemelten fontos szempont volt a döntéskor kényelem és a biztonság. Természetesen az elektromos furgon ilyen hatótávolsággal nem rendelkezik, Budapesten és agglomerációjában viszont a tervek szerint így is két műszakban dolgozik majd. Ez azt jelenti, hogy naponta kétszer 80–90 kilométert tesz meg” – árulta el az ügyvezető.

Ehhez a felhasználáshoz ideális a jármű, ami a WLTP-ciklus szerint is 114 kilométeres hatótávval rendelkezik. A városi forgalomban ez jóval több lesz a tapasztalatok szerint, a sok rekuperáció, vagyis fékezésienergia-visszanyerés miatt. Az elektromos hajtáslánc az üzemeltetési költségekre is jó hatással lesz, hiszen amellett, hogy egy egyszerű hálózati csatlakozóról is mindössze 17 óra alatt teljesen feltölthető, a szervizköltségek terén is jóval alacsonyabb díjakkal kell számolni. „Ez már középtávon is ellensúlyozza a magasabb vételárat. Ráadásul a piacon egyedülálló, hogy az eTGE hasznos teherbírása közel egy tonna és méretei alapján is ez a legnagyobb elektromos furgon a piacon” –  fogalmazott Henzel Ádám az MAN Kft. kishaszonjármű-értékesítési vezetője.

Szükség is lesz az elektromos TGE minden tudására, mert a Foxpost idén tovább bővíti hálózatát, 2021-re pedig már közel 200 csomagautomata szolgálja majd az ügyfelek kényelmét. Így nem csoda, ha az eddigi járműpark is tovább fejlődik. A megújulás keretében több kisebb furgont cserélnek le még ebben az évben dízel MAN TGE járművekre.

A zöldítéssel párhuzamosan arculatváltás is történik a Foxpost flottáinál. Az eddigi fehér helyett minden újonnan érkező autó piros lesz.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo