Díjazni fogja a gyorsabb weboldalakat a Facebook algoritmus mobilon

A mottó: az élet túl rövid ahhoz, hogy három másodpercet várjunk egy weboldal betöltődésére.

A Facebook ezt tapasztalta a felhasználók 40%-ánál, ezért felvette a harcot a weboldalakkal - írja Lévai Richárd, közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások bejegyzésében.

Kép: Pixabay

Nemsokára Facebook sem díjazza (a Google-höz hasonlóan) a lassan betöltődő weboldalakat, főleg akkor, ha valaki lassú sávszélességgel, vagy lassabb eszközökön van éppen.

Itt az ideje tehát minden weboldal-tulajdonosnak fejleszteni, ha nem akar csökkenő forgalmat tapasztalni a Facebookról. Persze csak akkor, ha nem tette meg eddig.

Mit tehetünk konkrétan? 1. ellenőrizzük a sebességet! Ebben öt eszközt ajánl a Facebook, köztük a Google (!) sebességellenőrzőjével:

  • Page Speed
  • YSlow
  • WebPagetest
  • PageSpeed Insights
  • Dotcom-monitor
2. optimalizáljuk az oldalt, amihez a következő 10-es listát állította össze a Facebook:
  • Minimalizáljuk az érkező oldal átirányításait, linkrövidítőket, plugineket
  • Tömörítsük a fájlokat
  • Fejlesszük a szerver válaszidejét úgy, hogy több régióban is bérlünk tárhelyet
  • Távolítsuk el a render blocking javascripteket
  • Használjunk magas minőségű tartalomelosztó hálózatokat (content delivery network), amiken keresztül eljutunk a célcsoporthoz
  • Távolítsuk el a redundáns adatokat
  • Optimalizáljuk a képeket, hogy azonos minőségben, de kisebb fájlmérettel rendelkezzenek
  • Csökkentsük a hajtás fölötti tartalom méretét
  • Használjunk asszinkron scripteket az oldal felépítési idő gyorsítása érdekében
  • Kezeljük dinamikusan a tartalmat annak érdekében, hogy a lassabb eszközökön is használható legyen a weboldal
Elég általános tanácsok, inkább csak az irányokat mutatják, érdemes végignézni a fenti weboldal ellenőrző megoldásokat, azok konkrét, az adott weboldalra vonatkozó javaslatokat is tesznek, amik segítenek a fejlesztésben.

A gyorsabb weboldalak linkjei magasabban fognak megjelenni a mobil appban található hírfolyamban, így több forgalmat fogadhatnak, azok a linkek, amik lassabb weboldra vinnék a felhasználókat, lejjebb kerülnek, így kevesebb forgalomra számíthatnak.

Szóval ha még nem optimalizáltad a weboldalad sebességét mobilra, akkor itt az ideje!

Lévai Richárd Közösségi marketing specialista

Vége a Facebookos variálásnak
Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo