A Facebook ezt tapasztalta a felhasználók 40%-ánál, ezért felvette a harcot a weboldalakkal - írja Lévai Richárd, közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások bejegyzésében.
Nemsokára Facebook sem díjazza (a Google-höz hasonlóan) a lassan betöltődő weboldalakat, főleg akkor, ha valaki lassú sávszélességgel, vagy lassabb eszközökön van éppen.
Itt az ideje tehát minden weboldal-tulajdonosnak fejleszteni, ha nem akar csökkenő forgalmat tapasztalni a Facebookról. Persze csak akkor, ha nem tette meg eddig.
Mit tehetünk konkrétan? 1. ellenőrizzük a sebességet! Ebben öt eszközt ajánl a Facebook, köztük a Google (!) sebességellenőrzőjével:
- Page Speed
- YSlow
- WebPagetest
- PageSpeed Insights
- Dotcom-monitor
- Minimalizáljuk az érkező oldal átirányításait, linkrövidítőket, plugineket
- Tömörítsük a fájlokat
- Fejlesszük a szerver válaszidejét úgy, hogy több régióban is bérlünk tárhelyet
- Távolítsuk el a render blocking javascripteket
- Használjunk magas minőségű tartalomelosztó hálózatokat (content delivery network), amiken keresztül eljutunk a célcsoporthoz
- Távolítsuk el a redundáns adatokat
- Optimalizáljuk a képeket, hogy azonos minőségben, de kisebb fájlmérettel rendelkezzenek
- Csökkentsük a hajtás fölötti tartalom méretét
- Használjunk asszinkron scripteket az oldal felépítési idő gyorsítása érdekében
- Kezeljük dinamikusan a tartalmat annak érdekében, hogy a lassabb eszközökön is használható legyen a weboldal
A gyorsabb weboldalak linkjei magasabban fognak megjelenni a mobil appban található hírfolyamban, így több forgalmat fogadhatnak, azok a linkek, amik lassabb weboldra vinnék a felhasználókat, lejjebb kerülnek, így kevesebb forgalomra számíthatnak.
Szóval ha még nem optimalizáltad a weboldalad sebességét mobilra, akkor itt az ideje!
Lévai Richárd Közösségi marketing specialista