A Facebook ezt tapasztalta a felhasználók 40%-ánál, ezért felvette a harcot a weboldalakkal - írja Lévai Richárd, közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások bejegyzésében.
                    
Nemsokára Facebook sem díjazza (a Google-höz hasonlóan) a lassan betöltődő weboldalakat, főleg akkor, ha valaki lassú sávszélességgel, vagy lassabb eszközökön van éppen.
Itt az ideje tehát minden weboldal-tulajdonosnak fejleszteni, ha nem akar csökkenő forgalmat tapasztalni a Facebookról. Persze csak akkor, ha nem tette meg eddig.
Mit tehetünk konkrétan? 1. ellenőrizzük a sebességet! Ebben öt eszközt ajánl a Facebook, köztük a Google (!) sebességellenőrzőjével:
- Page Speed
 - YSlow
 - WebPagetest
 - PageSpeed Insights
 - Dotcom-monitor
 
- Minimalizáljuk az érkező oldal átirányításait, linkrövidítőket, plugineket
 - Tömörítsük a fájlokat
 - Fejlesszük a szerver válaszidejét úgy, hogy több régióban is bérlünk tárhelyet
 - Távolítsuk el a render blocking javascripteket
 - Használjunk magas minőségű tartalomelosztó hálózatokat (content delivery network), amiken keresztül eljutunk a célcsoporthoz
 - Távolítsuk el a redundáns adatokat
 - Optimalizáljuk a képeket, hogy azonos minőségben, de kisebb fájlmérettel rendelkezzenek
 - Csökkentsük a hajtás fölötti tartalom méretét
 - Használjunk asszinkron scripteket az oldal felépítési idő gyorsítása érdekében
 - Kezeljük dinamikusan a tartalmat annak érdekében, hogy a lassabb eszközökön is használható legyen a weboldal
 
A gyorsabb weboldalak linkjei magasabban fognak megjelenni a mobil appban található hírfolyamban, így több forgalmat fogadhatnak, azok a linkek, amik lassabb weboldra vinnék a felhasználókat, lejjebb kerülnek, így kevesebb forgalomra számíthatnak.
Szóval ha még nem optimalizáltad a weboldalad sebességét mobilra, akkor itt az ideje!
Lévai Richárd Közösségi marketing specialista