Covid-fuvar: a taxisok is milliárdokat buktak a járvány alatt

A taxisok az elsők között érezték meg tavaly a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásait. Ez a számokon is látszik: a forgalom a felére csökkent, a legnagyobb cégnél a 300 millió forintos nyereség 200 millió forintos veszteségbe fordult. A kormánytól és az önkormányzatoktól is több támogatást reméltek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szállodák, a szórakozóhelyek és az utazási irodák mellett a taxitársaságok szenvedhették el a legnagyobb károkat a koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás miatt. A napokban azonban megszűnt a kijárási tilalom, beindulhat az éjszakai élet is Budapesten, ez pedig segítheti a taxisok boldogulását is, bár a külföldi utasokra még várni kell. Tehát már látszik a fény az alagút végén, a nyár közeledtével egyre több lehet az utas, ennek kapcsán az elérhető céges beszámolók alapján az mfor.hu megnézte, hogy a taxitársaságok miként vészelték át 2020-at.

A Főtaxi Zrt. például 2,6 milliárd forint árbevétel fölé ment, ami 318 millió forintos nyereséghez volt elég. Nos, ehhez képest 2020 hatalmas bukást hozott – írta laptársunk, az Mfor.hu. A piac koncentrálódott, de a legnagyobb a Főtaxi maradt. Ez konkrétan a számok nyelvén: a 2019-es 2,6 milliárd forintos forgalom 2020-ban 1,2 milliárd forintra esett vissza a Főtaxi Zrt.-nél (53 százalékos esés). Ez 1,4 milliárd forintos csökkenés. A lap emlékeztetett, hogy tavaly a január és a február még vírusmentes volt, valamint a nyáron is szépen pörgött a taxióra.

Az Országos Taxis Szövetség elnöke a lapnak úgy fogalmazott: az elmúlt időszakban minden célzott segítséget megköszöntek, még akkor is, ha titkon remélve, ennél többre számítottak. Javaslatokat tettek például egy csökkentett KATA fizetésre 2021-ben, a SZÉP kártya taxi-szolgáltatás igénybevételének kiegészítésére és  elfogadására, de ezeket a javaslatokat a Pénzügyminisztérium nem támogatta.

Metál Zoltán szerint a taxisok közel egyharmada az elmúlt egy évben kénytelen volt más megélhetési formát választani, hiszen komoly mértékben csökkent a kereslet a személy-taxi szolgáltatásra. Egy részük végleg visszaadta a tevékenységi engedélyt, de többen inkább felfüggesztették a vállalkozásaikat remélve és bízva abban, hogy belátható időn belül ismét visszatérhetnek a szolgáltatási ágazatba – derül ki az mfor.hu cikkéből.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo