Bővülő exportlehetőségek Európában a magyar vállalkozások előtt

Két új képviselettel bővítette európai irodahálózatát a Magyar Nemzeti Kereskedőház, ezzel csaknem teljes lefedettséget biztosítva az exportálni kívánó magyar vállalkozásoknak a közép-európai és a balkáni régióban. A dinamikusan fejlődő Bosznia-Hercegovinában és a fejlett Ausztriában működő képviseletek feladata, hogy biztosítsák azt a szakmai hátteret és folyamatos érdekképviseletet, mely elengedhetetlen a magyar vállalkozások sikeres külpiacra lépéséhez.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csaknem teljes lefedettség a közép-európai és a balkáni régióban

A Magyar Kormány által meghatározott nemzetpolitikai és külgazdasági érdekeket követve, az MNKH nagy hangsúlyt helyez Magyarország és a szomszédos, valamint a balkáni országok közti gazdasági kapcsolatok elmélyítésére, az országok vállalkozásai együttműködésének dinamizálására, és ezáltal hazánk exportvolumenének növelésére.

Irodanyitás - Kép: MNKH

E cél elérése érdekében az MNKH két új képviselettel bővítette európai irodahálózatát. A Kismartonban és Szarajevóban megnyitott irodák feladata a sikeres exporttevékenység megkezdéséhez szükséges tudás és kapcsolatrendszer, piaci információk és konkrét üzleti lehetőségek biztosítása a magyar vállalkozások számára. Az irodák szolgáltatási portfóliója kiterjed továbbá szakkiállításokon való részvétel biztosítására, üzletember találkozók és képzések szervezésére.

„Kismartoni és szarajevói regionális képviseleteink megnyitásával csaknem kiteljesedett közép-európai és balkáni irodahálózatunk. Immáron Lengyelországtól Albániáig, és Ausztriától Ukrajnáig hatékony szakmai támogatást tudunk nyújtani a magyar vállalkozásoknak exportpiaci tevékenységük erősítéséhez, dinamikusan fejlődő, ezáltal jelentős üzleti potenciált hordozó piacok eléréséhez.” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Fókuszban a határ menti magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítése

Az MNKH kiemelt törekvése a határ menti magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítése, a szomszédos országokkal való kereskedelmi együttműködések fokozása. A kismartoni regionális iroda az osztrák üzleti lehetőségek feltérképezése mellett, a határon túli magyar cégek számára is kaput nyithat a keleti és déli régiók fejlődő piacai felé és hozzájárulhat az elmúlt években dinamikusan fejlődő osztrák-magyar kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez is.

Ausztria ugyanis 2016-ban Magyarország egyik legfontosabb európai partnere volt, a két ország közti kétoldalú külkereskedelmi termékforgalom értéke meghaladta a 9,74 milliárd eurót, mely közel 9 millió euró növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Tovább bővülhet a magyar export Bosznia-Hercegovinába

A magyar-bosnyák kereskedelmi kapcsolatok az elmúlt években kis mértékben, ám folyamatosan bővültek, az országba irányuló magyar export 2014-2016 között 123 milliárd forintról 125 milliárd forintra nőtt.

A jól működő politikai és gazdasági kapcsolatokat kiegészítve, a Kereskedőház szarajevói képviseletének megnyitásával újabb lendületet kaphatnak a kétoldalú kereskedelmi együttműködések. Bosznia-Hercegovinában ugyanis kiemelt az érdeklődés a magyar termékek, technológiák és szakértelem iránt, elsősorban a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, a vízgazdálkodás, az építőipar és a megújuló energiák területeihez kapcsolódóan.

Az MNKH többek között piaci információk biztosításával, üzleti lehetőségek felkutatásával, üzleti tárgyalások szervezésével segíti elő a magyar és a bosnyák vállalkozások közti üzleti kapcsolatok dinamizálását.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo