Bezárja több száz üzletét a parfümériaóriás

Az átalakítást 2022 őszére fejezi be a Douglas.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

(Fotó: Pixabay)

A koronavírus-világjárvány miatt elrendelt korlátozások felgyorsították az online vásárlás népszerűség-növekedésének trendjét, ezért már tavaly nyár óta vizsgálják, hogy a fogyasztói szokások tartós változása révén milyen módosítások szükségesek az üzlethálózatban  - közölte a 25 európai országban tevékenykedő német Douglas.

Az elemzés eredményeként úgy döntöttek, hogy a 2400 parfüméria közül mintegy 500-at felszámolnak, többségüket Dél-Európában. A boltbezárások végrehajtásáról tárgyalásokat kezdenek a munkavállalók képviselőivel.

A Magyarországon 2001-ben megjelent és 22 boltot üzemeltető társaság kiemelte, hogy a 2019/2020-as üzleti évben 50 százalékkal növekedett online parfümériájuk látogatottsága. Az elektronikus kereskedelmi üzletág bevétele így minden korábbinál nagyobbra, éves szinten 40,6 százalékos növekedéssel 822 millió euróra (300 milliárd forint) emelkedett. A hagyományos boltok bevétele viszont 15,8 százalékkal 2,4 milliárd euróra süllyedt.

A két értékesítési csatornát együttvéve a társaság bevétele 3,2 milliárd euró volt a tavaly szeptemberrel véget ért üzleti évben, ami 6,4 százalékos csökkenés az egy évvel korábban elért 3,5 milliárd euróhoz képest. Az online üzletág teljesítményének aránya a bevételben meghaladta az egynegyedet, 8,5 százalékponttal 25,4 százalékra emelkedett az előző évi 16,9 százalékról.

A társaság egyszeri tételektől megtisztított, kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 16,7 százalékkal 292 millió euróra süllyedt.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo