Belefulladnak az adatokba a vállalatok

A cégeknél felhalmozódó adatok mennyisége és bonyolultsága túlterheli a vállalati beszámolókat készítő szakembereket. A pontatlan jelentések komoly reputációs és adókockázatokat jelentenek a társaságok számára – derül ki az EY huszonöt országból több mint ezer döntéshozó véleményén alapuló felméréséből. Az új technológiák elterjedése, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása, minden eddiginél komplexebb információfeldolgozást tesz lehetővé, ami erőforrást szabadít fel és átláthatóbb jelentéseket eredményez.

A megkérdezett szervezetek fele (49%) jelenleg több időt tölt adatgyűjtéssel és -feldolgozással, mint azok elemzésével, így az okos technológiák megjelenése minőségi előrelépést hozhat a vállalati beszámolók elkészítésében. Ahhoz, hogy az automatizáció és a robotika alkalmazása elterjedjen az éves jelentések kidolgozásában, az adatelemzésre épülő bizalom növelése szükséges.

Meglehet, hogy tényleg nálad van a hiba
Az alkalmazások biztonságának ellenőrzésénél a vállalatok soha nem lehetnek elég alaposak, hiszen a sérülékenységek rendkívül változatos formákban jelentkeznek, és folyton új hibák bukkannak fel, amelyeket a kiberbűnözők igyekeznek kihasználni.
„Az információk nem megfelelő kezelése jelentősen torzítja a beszámolók eredményeit, ami komoly üzleti, reputációs károkat okoz, de akár adókockázatokkal is járhat. A Magyarországon működő közép- és nagyvállalatok számára a hatékony adatfeldolgozás hatalmas kihívást jelent a hiányzó technológiai ismeretek és a korlátozott erőforrások miatt. A döntéshozóknak az üzleti célok mentén kell újragondolniuk az éves jelentések készítésének folyamatát, hogy minimalizálják a pontatlan riportokból fakadó kockázatokat” – mondta el Kónya Zsolt, az EY Pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások üzletág partnere.

A döntéshozók közel háromnegyede (72%) úgy véli, a mesterséges intelligenciának (AI) kulcsszerepe lesz a gazdasági és pénzügyi információk feldolgozásában. Öt éven belül az AI (44%), a robotizált folyamatautomatizálás (RPA, 32%) illetve a blockchain (24%) lesz a legfontosabb technológia a válaszadók szerint. A vezetők többsége (54%) ugyanakkor továbbra is az adatkockázatot tartja a beszámolók készítésénél a legnagyobb kihívásnak.

Min bukhat el az ügyfélszolgálat megtérülése?
Az, hogy miképp lehet az ügyfélszolgálatok működését költséghatékonnyá tenni, sok vállalat számára mind a mai napig kihívást jelent. Az Arenim Technologies Kft. szakértői most öt olyan tényezőt gyűjtöttek össze, amelyek eldönthetik, hogy megéri-e az adott vállalatnak call centerre költeni.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo