Belefulladnak az adatokba a vállalatok

A cégeknél felhalmozódó adatok mennyisége és bonyolultsága túlterheli a vállalati beszámolókat készítő szakembereket. A pontatlan jelentések komoly reputációs és adókockázatokat jelentenek a társaságok számára – derül ki az EY huszonöt országból több mint ezer döntéshozó véleményén alapuló felméréséből. Az új technológiák elterjedése, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása, minden eddiginél komplexebb információfeldolgozást tesz lehetővé, ami erőforrást szabadít fel és átláthatóbb jelentéseket eredményez.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezett szervezetek fele (49%) jelenleg több időt tölt adatgyűjtéssel és -feldolgozással, mint azok elemzésével, így az okos technológiák megjelenése minőségi előrelépést hozhat a vállalati beszámolók elkészítésében. Ahhoz, hogy az automatizáció és a robotika alkalmazása elterjedjen az éves jelentések kidolgozásában, az adatelemzésre épülő bizalom növelése szükséges.

Meglehet, hogy tényleg nálad van a hiba
Az alkalmazások biztonságának ellenőrzésénél a vállalatok soha nem lehetnek elég alaposak, hiszen a sérülékenységek rendkívül változatos formákban jelentkeznek, és folyton új hibák bukkannak fel, amelyeket a kiberbűnözők igyekeznek kihasználni.
„Az információk nem megfelelő kezelése jelentősen torzítja a beszámolók eredményeit, ami komoly üzleti, reputációs károkat okoz, de akár adókockázatokkal is járhat. A Magyarországon működő közép- és nagyvállalatok számára a hatékony adatfeldolgozás hatalmas kihívást jelent a hiányzó technológiai ismeretek és a korlátozott erőforrások miatt. A döntéshozóknak az üzleti célok mentén kell újragondolniuk az éves jelentések készítésének folyamatát, hogy minimalizálják a pontatlan riportokból fakadó kockázatokat” – mondta el Kónya Zsolt, az EY Pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások üzletág partnere.

A döntéshozók közel háromnegyede (72%) úgy véli, a mesterséges intelligenciának (AI) kulcsszerepe lesz a gazdasági és pénzügyi információk feldolgozásában. Öt éven belül az AI (44%), a robotizált folyamatautomatizálás (RPA, 32%) illetve a blockchain (24%) lesz a legfontosabb technológia a válaszadók szerint. A vezetők többsége (54%) ugyanakkor továbbra is az adatkockázatot tartja a beszámolók készítésénél a legnagyobb kihívásnak.

Min bukhat el az ügyfélszolgálat megtérülése?
Az, hogy miképp lehet az ügyfélszolgálatok működését költséghatékonnyá tenni, sok vállalat számára mind a mai napig kihívást jelent. Az Arenim Technologies Kft. szakértői most öt olyan tényezőt gyűjtöttek össze, amelyek eldönthetik, hogy megéri-e az adott vállalatnak call centerre költeni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo