A német vállalat adatai szerint bevétele tavaly éves összehasonlításban 16,4 százalékkal rekordszintre, 61,75 milliárd euróra emelkedett, működési eredménye pedig 37,3 százalékkal, szintén rekordot jelentő 7,55 milliárd euróra javult.
A bevételarányos jövedelmezőség a 2021. évi 10,4 százalékról 12,2 százalékra emelkedett.
Az Audi AG adózott eredménye tavaly 7,12 milliárd eurót tett ki a 2021. évi 5,65 milliárd eurót követően.
A német vállalat adatai szerint 2022-ben a logisztikában és az ellátási láncokban tapasztalt jelentős kihívások ellenére az értékesítési volumen a 2021. évi mintegy 1,689 milliótól nem sokkal elmaradva csaknem 1,639 millió volt.
2022-ben a teljesen elektromos modellek értékesítési volumene meredeken, 44 százalékkal, több mint 118 ezerre emelkedett.
A vállalat közleménye szerint a tavalyi év erős pénzügyi teljesítményének fő mozgatórugója a következetes válságkezelés volt a globális kihívások közepette. A megfelelő árképzés, valamint a vállalathoz tartozó Bentley, Lamborghini és Ducati márkák kiemelkedő eredményei szintén hozzájárultak a tavalyi év kedvező teljesítményéhez.
"A Vorsprung 2030 stratégiánk megfelelő válaszokat ad még egymást átfedő válságok idején is" - nyilatkozta Markus Duesmann, az Audi AG vezérigazgatója.
Az Audit a fenntarthatóságra összpontosítjuk, és szisztematikusan előmozdítjuk termékeink digitalizálását és villamosítását - tette hozzá.
2023-ban az Audi elindítja a cég történetének legnagyobb termékkampányát a Q6 e-tron modellsorozattal. Ez lesz az első elektromos modell, amely a Premium Platform Electric (PPE) rendszeren alapul.