A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom célja, hogy a fiatalok karrierterveik mellett, a gyermekvállalással kapcsolatos álmaikat is megvalósíthassák. Ezt sok esetben a munka‑magánélet egyensúly hiánya nehezíti. A 2013-ban alapított díjjal a Mozgalom felhívja a figyelmet ennek fontosságára és azokra a szervezetekre, amelyeknél a családbarát szemlélet már a vállalati kultúra része.
Kisvállalat kategóriában a Webstar Csoport Kft. évről-évre megújuló családbarát programjai emelkedtek ki, ahol a családot nem kizárólag női témaként kezelik. Emellett folyamatosan hozzásegítik kollégáikat, hogy megtalálják helyüket a munka, valamint a magánszféra területén.
Közepes vállalat kategóriában a Nutricia Kft.-t díjazták, ahol a vezetőség szemmel láthatóan dolgozik azon, hogy támogató szolgáltatásokkal tudja kísérni munkatársait. Ez nemcsak a kisgyermekesekre, hanem akár idős szülőt, vagy beteg házastársat gondozó kollégákra is vonatkozik. A hozzáállás része a példátlanul sok elemet tartalmazó szülőknek szóló programjuk, a "Standing by Families", is.
A zsűri a három fődíj mellett különdíjakat, valamint a családbarát működést legjobban bemutató kisfilmnek szóló elismerést is kiosztott. Utóbbit a MOL Magyar Olaj-és Gázipari Nyrt. kapta. Külön díjjal jutalmazták a Helló Anyu (Családbarát Város Szociális Szövetkezet) mikro vállalkozást, ahol a rugalmas munkaidő és a megosztott munkakör mellett, a betegség okozta munkaerőhiány előrelátó pótlásaként háttérkoordinátori rendszer működik. Szintén különdíjban részesült a Taravis Baromfi és Élelmiszeripari Kft., mert munkatársaiknak többek között részmunkaidőt, csúsztatott munkarendet és szervezett személyszállítást biztosítanak.