Adatvédelmi tippek Facebook-hirdetésekhez

Hol vannak már azok a régi, szép idők, amikor egyszerűen csak kezeltük az ügyfelek hirdetéseit! Ma már a GDPR-nek hála nagyon oda kell figyelni a részletekre, mert különben megütheti a bokáját az ügynökség/hirdetés menedzsere és az ügyfél is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketingszakértő.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Facebook egyre több olyan eszközt biztosít, amelyek segítenek korrekt módon kezelni az érzékeny vagy személyes adatokat, de az alapokra nekünk kell odafigyelni. Lévai Richárd közösségi marketingszakértő segítségével most néhány példát is mutatunk ezekre!

Az uniós adatvédelmi rendelettel kapcsolatban itt olvashatod a Piac & Profit összes cikkét!

Ügyfélfájl alapú, egyéni célközönség létrehozása

Ez talán a legszembetűnőbb, hiszen itt egyértelműen adatot töltünk fel. A Facebook persze már régóta elvárja, hogy csak olyan adatot töltsünk fel, amihez hozzájárultak az érintettek. De egy ideje az adatfeltöltéskor már jelezni kell azt, hogy ezt az adatot kitől szerezte meg a feltöltő.  Vagyis ha ügynökségként, hirdetőként tölti fel valaki az ügyfeleinek az adatait, akkor oda kell figyelni, hogy a feltöltés során melyik opciót választja ki.

Kép: Pixabay

Adatkezelés ügyfélfájl alapú egyéni célközönségnél

Bár már tudjuk jelezni, hogy kinek az adataival dolgozunk, hirdetőként lehet, hogy érdemes más utat választani.  Hasznos ugyanis, ha az adatokat nem az ügynökségek, illetve a hirdetéskezelők töltik fel a Facebook rendszerébe, hanem a megrendelők, akiké az adat. Ha ugyanis átmegy az ügyfélfájlokat tartalmazó adatbázis a hirdetéskezelőkön, ügynökségeken, akkor könnyen adatkezelői státuszba kerülhetnek, ami nagyobb felelősséggel jár. Ne feledkezzünk meg arról, hogy ezt már az adatfeldolgozói szerződésben tisztázni kell.

Lead hirdetéseknél bejövő adatok kezelése

A lead hirdetéssel az adatbázis-építéstől a visszahíváskérésen át a nyereményjátékig rengeteg dolgot meg lehet oldani. Ráadásul ehhez megfelelő adatvédelmi támogatást is nyújtanak. De van néhány dolog, amire érdemes figyelni! Az egyik, hogy nem praktikus, ha az ügynökség munkatársai hozzáférnek az összegyűjtött adatokhoz. Erre van jó megoldás, a Vállalkozáskezelőben ugyanis beállíthatjuk, ki láthatja az űrlapadatokat. Érdemes megkérni az ügyfelet, hogy a hirdetéskezeléssel foglalkozó kollégáiktól vegyék el azt a jogosultságot, hogy hozzáférjenek az űrlapok által begyűjtött adatokhoz.

Bejegyzés alapú nyereményjáték-szervezés

Ha futtatsz az ügyfeleidnek bejegyzés alapú nyereményjátékokat, tisztázzatok olyan részleteket alaposan, mint a sorsolás! Vannak ugyanis olyan sorsolás megoldások, amikkel adatot adsz át harmadik félnek, ez pedig különösen érzékeny pont lehet az adatvédelem során. Ez csak lazán kapcsolódik a hirdetéskezeléshez, de gyakori feladat, ezért érdemes erre is odafigyelni!

Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo