A megbízható, hiteles cégek tényleg többet érnek?

A befektetők és a társadalom is nagyobb nyitottságot vár el a szervezetektől – derül ki az EY több mint 1000 pénzügyi vezető körében készített globális felméréséből.

A cégkultúrára vonatkozó információk a befektetői döntéseket is jelentősen befolyásolják, a vállalati jelentések azonban ritkán tartalmaznak ilyen jellegű adatokat.

Egyre nagyobb átláthatóságot vár el a társadalom a vállalatoktól – derül ki az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások (FAAS) üzletág éves kutatásából. A következetes értékeken és viselkedésen alapuló, egészséges cégkultúra ugyanis kritikus fontosságú a szervezetek iránti bizalom kialakításában. A beruházók is egyre nagyobb betekintést szeretnének a vállalati értékekbe a megkérdezett vezetők 79 százaléka szerint, ennek ellenére mindössze a cégek 37 százaléka közöl erről információt jelentésében.

Kép:Wikipedia

„A szervezeteknek nyitottságon, hitelességen és elszámoltathatóságon alapuló cégkultúrát kell teremteniük, és ezt eredményekkel is be kell tudniuk bizonyítani” – hangsúlyozta Kónya Zsolt, az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatásokért felelős vezetője. „Az éves jelentésekben nagyobb figyelmet kell fordítani a vállalati értékek bemutatására. Az erre vonatkozó adatoknak ugyanolyan hitelesnek és megbízhatónak kell lenniük, mint a pénzügyi információknak” – tette hozzá.

Az átlátható vállalati jelentések elterjedését nehezíti, hogy az adatok összegyűjtéséhez és elemzéséhez használható új technológiákban, mint például a robotizált folyamatautomatizálás (RPA) és a mesterséges intelligencia (MI), nem teljes a megkérdezett pénzügyi vezetők bizalma. A válaszadók 60 százaléka kevésbé tartja hitelesnek és objektívnek az MI által létrehozott adatokat, és szívesebben támaszkodik a hagyományos, meglévő rendszerekből származó adatokra.

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo