A magyarok ötöde lakást venne. Most.

Magas a vételi hajlandóság a magyar lakosság körében: a lakosság ötöde tervez az elkövetkező időszakban lakásvásárlást. A CSOK-al viszont kevesen kalkulálnak, mindössze 8 százalék venné igénybe.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az NRC piackutatása magas vételi hajlandóságot mutat a lakosság körében, és főleg a fiatalabb korosztály vásárolna Közép- valamint Nyugat-Magyarországon. A Duna House megbízásából készített kutatás többek között visszaigazolta a piaci tapasztalatokat abban a tekintetben, hogy a keresleti oldal mozgatja most az erősödő forgalmat: 21 százalék tervezi ingatlan vásárlását, viszont csak 14 százalék tervez eladást.

A két csoport között természetesen van átjárás, hiszen 9 százalék eladással együtt vásárlást is tervez. A vevők 8 százaléka tervezi, hogy CSOK-ot is igénybe vesz a vásárlásnál. A vásárlók között a 30-39 évesek, a budapestiek és a Közép- valamint Nyugat-Magyarországon élők felülreprezentáltak. Az eladók sokkal inkább a 40 feletti korosztályból kerülnek ki.

Még a legolcsóbb lakás is drága
Az olcsóbb árszintű fővárosi kerületeket is a bővülő kínálat, a túlárazottság és a stagnáló eladási árak jellemzik. Új lakások hiányában a CSOK hatása nem érezhető, de az árak várhatóan itt is csökkenni fognak jövőre – derül ki a Balla Ingatlanirodák elemzéséből.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo