A gyerek is érzi a munkahelyi feszültséget

A munkavállalók 64 százaléka szerint a gyermekük észleli, ha valamilyen feszültség vagy konfliktus éri őket munkahelyükön, akkor is, ha erről nem beszélnek otthon.

A munkavállalók 64 százaléka szerint a gyermekük észleli, ha valamilyen feszültség vagy konfliktus éri őket munkahelyükön, akkor is, ha erről nem beszélnek otthon. 20 százalék nem tudja eldönteni, hogy hatással van-e a család hangulatára, ha negatív hatások érik munka közben, és csak 15 százalék hisz abban, hogy teljesen maguk mögött tudják hagyni a konfliktusokat, amikor hazaérnek. A felsőfokú végzettségűek körében az átlagnál magasabb arányban gondolják úgy, hogy érződik rajtuk a munkahelyi feszültség.

A főnökön múlik a munka–magánélet egyensúlya
A mai világban már nem lehet munka és magánélet egyensúlyának fenntartásáról beszélni a szakértők szerint. Túl kell lépnünk ezen a fogalmon, helyette a kettő integrációját kell megoldanunk. De, hogy ez ne azt jelentse, hogy folyamatosan a munkán jár az agyunk, azért a főnöknek is tennie kell.
Nagyobb az érdeklődés az édesapák szakmája iránt

Csak nagyjából minden harmadik válaszadó (37%) gyermeke érdeklődik a szülők szakmája iránt, derült ki a profession.hu 1058 fő megkérdezésével készült kutatásából. A felsőfokú végzettségűeknél ez az arány némileg magasabb, 43 százalék. A válaszok alapján az édesapák szakmája iránt nagyobb a gyermekek érdeklődése: 39 százalékuk érzi ezt, míg az édesanyák közül 33 százalék tapasztalja úgy, hogy gyermeke kíváncsi lenne a munkahelyi feladataira, illetve élményeire.

A válaszadók többsége (57%) csak alkalmanként számol be munkahelyi élményeiről gyermekeinek, minden ötödik válaszadó pedig ha teheti, kerüli otthonában a munkahelyi témákat. A válaszadók 14 százaléka gondolja úgy, hogy gyermekük túl fiatal ahhoz, hogy megértse az irodában történteket.

Kép: Freedigitalphotos/imagerymajestic

Az édesanyák gyakrabban mesélnek sikerélményeikről

A sikerélményekről viszonylag előszeretettel számolnak be gyermekeiknek a munkavállalók: negyedük minden kisebb és nagyobb sikerélményt megoszt velük. A nők esetében ez az arány 31 százalék, míg a férfiak visszafogottabbak, közülük csak 21 százalék büszkélkedik otthon. A válaszadók fele csak jelentősebb sikerélményekről számol be. A válaszadók ötöde inkább zárkózott, és megtartja ezeket az élményeket magának, legfeljebb házastársával osztja meg őket.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo