A dinnye után itt az alma – Újra kampányol a kormány

Közösen népszerűsítette a magyar alma vödrös értékesítését Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke és Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója a szigetszentmiklósi áruházban pénteken.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az áruház gyümölcsosztályán megtartott kampánynyitón a tárcavezető az MTI tudósítása szerint hangsúlyozta: a program a magyar almatermelők és a kereskedelem számára is példaértékű, és az akció keretében a vásárlók magyar termelők kiváló minőségű árujához juthatnak hozzá. A miniszter reményét fejezte ki, hogy más kereskedők is csatlakoznak az akcióhoz. A kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a vásárlók mintegy 25-30 százalékkal olcsóbban jussanak a kedvelt és keresett termékhez - hangsúlyozta Dominique Ducoux, hozzátéve: a 19 áruházukban napi 20 tonna almát tudnak értékesíteni.

Az Auchan a magyar termékek exportjához is hozzájárulnak, hiszen az áruházlánc Romániába hozzávetőleg évi 800 millió forint értékű agrárterméket szállít. A kereskedelmi lánc vezérigazgatójának véleménye szerint az együttműködés mind a vásárlók, mind a partnerek számára siker lesz.

Mártonffy Béla, a FriutVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke az eseményen azt emelte ki, hogy "az alma a magyar gyümölcstermesztés zászlóshajója", és az ilyen jellegű akciók jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy magyar termékeket fogyasszon a hazai közönség.Tájékoztatása szerint a magyar zöldség és gyümölcs 50 százalékát külföldön értékesítik; novemberben Oroszország több városában is promóciós körúton vesznek részt.

A kormány a nyár elején a dinnyetermelőkkel összefogva a hazai dinnye érdekében indított népszerűsítő kampányt, amely keretében a magyar termesztőktől származó árú került a nagy láncok polcaira, 99 forintos minimális fogyasztói áron. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az ügyben az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a Spar, a Tesco, a Magyar Dinnyeszövetség és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ellen. Később felmerült, hogy a Penny Market Kft.-vel és a Vidékfejlesztési Minisztériummal (VM) szemben is indul eljárás, ám ez lekerült a napirendről. 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo