A dinnye után itt az alma – Újra kampányol a kormány

Közösen népszerűsítette a magyar alma vödrös értékesítését Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke és Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója a szigetszentmiklósi áruházban pénteken.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az áruház gyümölcsosztályán megtartott kampánynyitón a tárcavezető az MTI tudósítása szerint hangsúlyozta: a program a magyar almatermelők és a kereskedelem számára is példaértékű, és az akció keretében a vásárlók magyar termelők kiváló minőségű árujához juthatnak hozzá. A miniszter reményét fejezte ki, hogy más kereskedők is csatlakoznak az akcióhoz. A kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a vásárlók mintegy 25-30 százalékkal olcsóbban jussanak a kedvelt és keresett termékhez - hangsúlyozta Dominique Ducoux, hozzátéve: a 19 áruházukban napi 20 tonna almát tudnak értékesíteni.

Az Auchan a magyar termékek exportjához is hozzájárulnak, hiszen az áruházlánc Romániába hozzávetőleg évi 800 millió forint értékű agrárterméket szállít. A kereskedelmi lánc vezérigazgatójának véleménye szerint az együttműködés mind a vásárlók, mind a partnerek számára siker lesz.

Mártonffy Béla, a FriutVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke az eseményen azt emelte ki, hogy "az alma a magyar gyümölcstermesztés zászlóshajója", és az ilyen jellegű akciók jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy magyar termékeket fogyasszon a hazai közönség.Tájékoztatása szerint a magyar zöldség és gyümölcs 50 százalékát külföldön értékesítik; novemberben Oroszország több városában is promóciós körúton vesznek részt.

A kormány a nyár elején a dinnyetermelőkkel összefogva a hazai dinnye érdekében indított népszerűsítő kampányt, amely keretében a magyar termesztőktől származó árú került a nagy láncok polcaira, 99 forintos minimális fogyasztói áron. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az ügyben az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a Spar, a Tesco, a Magyar Dinnyeszövetség és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ellen. Később felmerült, hogy a Penny Market Kft.-vel és a Vidékfejlesztési Minisztériummal (VM) szemben is indul eljárás, ám ez lekerült a napirendről. 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo