A fuvarozók egyik vezető szakmai érdekképviselete, a NiT Hungary szakértői a közelmúltban alapos számításokat végeztek, hogy azt vizsgálják, milyen módszerekkel és mekkora mértékű üzemanyag megtakarítás lenne elérhető a nehéz tehergépjárműveknél a sofőrök vezetési technikájának megváltoztatásával.
“Az optimális sebesség megválasztásával, a hirtelen fékezések elkerülésével és előrelátó tervezéssel történő vezetés akár járművenként 3-5 százalék megtakarítást is jelenthet az átlaghoz képest. Itthoni tankolással egy kamion nagyjából 13 ezer kilométert fut havonta, így technikásabb vezetéssel akár 110 ezer forinttal kellene kevesebbet tankolni járművenként. Ha figyelembe vesszük, hogy jelenleg Magyarországon hetvenezer kamion működik, amelyből nagyjából ötvenötezer teljesít nemzetközi fuvarokat, ezek összeadva 80 milliárdos megtakarítást érhetnénk el, kizárólag a sofőr vezetési technikáján történő változtatással” - mondta Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.
A szakértő szerint az energiaválság és a növekvő üzemanyagárak miatt sosem volt olyan fontos a gépjárművek fogyasztásának optimális szinten tartása, mint most.
Mindez kiemelten igaz a fuvarozókra, akik az átlagnál jóval többet tankolnak, ráadásul rájuk vállalati ügyfélként a benzinársapka sem vonatkozik.